Bănci și Asigurări

Bogdan Neacşu, CEC Bank: La companiile unde sunt semnale că ar fi probleme financiare, vom interveni cu soluţii de restructurare. Avem resurse suficiente pentru a ne susţine clienţii. Suntem pregătiţi să facem faţă acestor datorii

Bogdan Neacşu, CEC Bank: La companiile unde sunt semnale...

Autor: Miruna Diaconu

18.03.2020, 16:13 379

Bogdan Neacşu, CEO CEC Bank, cea mai mare instituţie de creditare controlată de statul român, spune că banca a lua o serie de măsuri şi urmează să mai implementeze încă câteva care vin în sprijinul persoanelor fizice, dar şi a companiilor. Astfel, CEC Bank, care are circa 2 milioane de clienţi dintre care 40.000 sunt societăţi comerciale, a amânat pentru o lună plata ratelor la toate creditele acordate persoanelor fizice în contextul în care criza de coronavirus are un impact negative asupra economiei.

“Trebuie să gestionăm eficient tot ceea ce înseamnă impactul asupra datoriilor financiare. Pentru persoanele fizice am venit cu soluţia de amanarea de la plată a ratelor pe care clienţii noştri le au. Am corelat această amânare la plata cu declararea stării de urgenţă şi vom prelungi această soluţie ori de câte ori va fi nevoie pe măsură ce se prelungesc toate aceste stări de urgenţă”, spune Bogdan Neacşu, CEO, CEC Bank, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

O altă măsură este aceea de reeşalonări şi restructurări de credite, dar aceste decizii vor fi luate în momentul în care va fi nevoie de o astfel de măsură, dar şi de dozajul cu care trebuie aplicate acestea, spune Bogdan Neacşu, precizând că CEC Bank este pregătită pentru a face faţă datoriilor clienţilor şi are suficiente resurse pentru a-i susţine.

“Pentru persoanele juridice, deja am i-am rugat pe colegii mei de la nivelul reţelei bancare să discute cu clienţii noştri şi în mod proactiv să identificăm situaţiile unde deja sunt semnale că sunt probleme financiare şi să intervenim cu soluţii, aplicăm deja soluţii de restructurare, am primit cereri şi le soluţionăm cât putem de repede”, spune Bogdan Neacşu.

Ce a mai spus preşedintele CEC Bank:

-        Ne gândim la un set de măsuri pentru sectoarele care au fost grav afectate de această perioadă. Ele vor genera pierderi si in perioada urmatoare, vorbim de turism, HoReCa. Perioada lor de revenire va fi mai dificilă, pentru acest soi de segmente trebuie găsite soluţii financiare de suport, linii de credit, revizuirea structurilor de garanţii, perioadele de graţie pe care le pui la dispoziţie.

-        Sunt industrii care vor continua să crească şi ele trebuie stimulate pentru a produce mai multă valoare. Trebuie să ne gândim în ambele directii, trebuie  să ne adaptăm plaja de produse şi pentru aceste industrii. Nu putem să gândim doar pentru cele care au dificultăţi.

-        Noi acum suntem în măsura în care ne adaptăm plaja de produse, în sensul că ne gandim la produse de investiţii cu termene lungi de creditare, de peste 12 ani. Media portofoliului este de 7-10 ani ca finanţare în zona de industrii. Ne gândim să venim cu produse specific de peste 12 ani.

-        CEC Bank funcţionează normal aşa cum este definită normalitatea în acest moment. Nu am diminuat programul de lucru, ne vom adapta în perioada următoare.

-        Nu au fost incidente de plăţi. Nu au fost incidente care să aibă legătura cu asigurarea lichidităţii sau a cashului în bancomate si casierii. Nu există aceste probleme. Fac apel la clienţii noştri, şi nu numai, sî fie raţionali vis-a-vis de cum folosim acest cash, la ce ne trebuie. Retragerile accelerate nu sunt o soluţie nici pentru cei care beneficiază de ei. Cel mai sigur loc unde banii pot să stea sunt tot în conturile bancare.

 
 

 ​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO