Bănci și Asigurări

BCR Leasing cheamă acţionarii în noiembrie să voteze reducerea capitalului

BCR Leasing cheamă acţionarii în noiembrie să voteze...

Autor: Liviu Popescu

07.10.2015, 00:03 424

BCR Leasing, un jucător de top zece din piaţa leasingului financiar, con­voacă pe 4 noiembrie adunarea gene­rală extraordinară a acţionarilor pentru a vota reducerea capitalului so­cial, prin di­minuarea valorii nominale a ac­ţiu­nilor, cu 126,8 milioane de lei, „în ve­derea aco­peririi parţiale a pierderii con­tabile re­portate aflate în sold la 1 ianuarie 2015“, po­trivit unui convocator pu­blicat pe site-ul in­stituţiei.

Capitalul ar urma să fie diminuat de la 190 mil. lei până la 63 mil. lei.

Totodată, acţionarii sunt chemaţi să voteze aprobarea utilizării pri­me­lor de emisiune în va­loare de 114,8 milioane de lei şi a sumei de 77,7 mi­lioane de lei re­pre­zentând re­zer­ve din pro­fi­tul net din anii an­te­riori, în scopul aco­pe­ririi pierderii contabile re­portate aflate în sold la data de 1 ianuarie 2015.

Potrivit celor mai recente date anun­ţate, BCR Leasing a raportat pentru pentru primul trimestru un pro­fit net de 6,3 mil. lei(1,4 mil. euro), de nouă ori peste nivelul din aceeaşi pe­rioadă a anului trecut, datorită creşterii cu 9% a soldului finanţărilor şi a du­blării vânzărilor.

Valoarea bunurilor finanţate pe primele trei luni a fost de 123 mil. lei (28 mil. euro). Instituţia finan­ciară neban­cară (IFN) nu şi-a publicat rezultatele la finele primului semestru.

Volumul finanţărilor acordate în 2014 a fost de 315 milioane de lei (71 mil. euro).

Bogdan Speteanu, directorul ge­neral al BCR Leasing, susţinea într-o con­ferinţă de presă din primăvara că BCR Leasing se poziţiona pe locul trei la finele lunii martie, cu o cotă de piaţă de 8%.

La sfârşitul anului trecut, com­pania de lea­sing se poziţiona pe locul şase al clasa­men­tului companiilor de leasing în funcţie de valoarea bu­nu­rilor finanţate, cu o cotă de piaţă de circa 6%, po­trivit unor date publicate anterior de ZF.

BCR Leasing a trecut în anii de după criză printr-un proces de restruc­turare, de curăţare a portofoliului şi de integrare a modelului de business cu banca. Cross-sellingul cu BCR a re­pre­zentat principalul canal de vânzare în primul trimestru, cu un volum de vân­zări de 16 mil. euro, de 2,6 ori peste nivelul din aceeaşi perioadă a anului tre­cut. Astfel, cross-sellingul a ajuns la 60% din portofoliu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO