Bănci și Asigurări

Bani sa aveti, ca produse bancare vor fi destule

15.10.2003, 00:00 14

Dezvoltarea sistemului electronic de plati, infiintarea biroului unic de credit, imbunatatirea sistemului juridic, mai ales la capitolul executarii garantiilor, investitii in sucursale, in canale de distributii moderne, expansiune pe piata cardului. Cam asa arata in opinia bancherilor provocarile viitoare din sistemul bancar pentru bancile a caror strategie vizeaza retailul.
"Provocari? Vom asista la o continuare a consolidarii sistemului bancar prin achizitii si fuziuni, vom continua sa vedem diminuari ale marjelor de profit pe fondul reducerii treptate a inflatiei si a accelerarii concurentei intre banci, cum la fel de bine vom vedea optimizarea canalelor de distributie, dezvoltarea retelelor teritoriale, a celei de bancomate sau POS-uri, a canalelor alternative", a afirmat ieri Misu Negritoiu, director general adjunct al ING Bank Romania cu ocazia seminarului "Zilele BIZ" organizat de Business Media Group.
El spune insa ca va fi nevoie de dezvoltarea sistemului electronic de plati - pentru a eficientiza procesele de transfer de bani si pentru a simplifica fluxul de documente. "Infiintarea biroului unic de credit va fi de asemenea foarte importanta pentru ca numai astfel vom putea vorbi de reducerea provizionelor. Apoi, sistemul juridic, mai ales reglementarea executarii garantiilor, este de asemenea o alta directie in care se mai poate lucra" mai spune oficialul ING.
Pe de alta parte, Rasvan Radu, vicepresedintele Raiffeisen Bank, spune ca lansarea de noi produse reprezinta principala sursa de crestere a activitatii de retail banking din Romania, numarul serviciilor oferite populatiei de bancile romanesti reprezentand mai putin de jumatate din media inregistrata in Uniunea Europeana.
"Daca ne uitam la numarul de produse bancare pe care le foloseste un roman, comparativ cu tarile din regiune, vedem ca aici este mult loc de crestere. Anticipez ca aceasta va fi principala sursa de crestere pentru retail banking si aici se vor concentra strategiile de marketing ale bancilor", a spus oficialul Raiffeisen Bank Romania Potrivit datelor Raiffeisen, in Romania fiecare client utilizeaza in medie 1,3 produse bancare, in timp ce persoanele fizice din spatiul Uniunii Europene acceseaza 1,8 produse.
"Se constata ca interesul populatiei se va muta din zona de cost al unui produs bancar in zona de valoare adaugata, prin servicii aditionale si economie de timp si efort", a adaugat Radu.
Desi toti reprezentantii bancilor au fost de acord ca segmentul de retail are un potential semnificativ de crestere, dinamica nu va fi influentata esential de un numar tot mai mare de clienti.
In Romania doar 36% din populatia de peste 18 ani are un contact cu o institutie bancara. Penetrarea produselor bancare se ridica la 45% in mediul urban si 23% in zonele rurale.
Sursele de crestere vor fi reprezentate atat de creditele acordate populatiei, cat si de numarul de carduri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO