Bănci și Asigurări

Bancile vor putea vinde pensii private obligatorii

01.08.2007, 17:06 16

Bancile, brokerii de asigurare si societatile de brokeraj de pe Bursa (SSIF) vor putea vinde produse de pensii private obligatorii (pilonul II), conform unei noi reglementari a Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).
Noua prevedere modifica legislatia anterioara, care permitea acestor entitati sa vanda pensii obligatorii doar cu conditia infiintarii unui broker de pensii, societate cu unic obiect de activitate, specializata in distributia de pensii private.
Desi celor trei entitati le va fi permis sa vanda produse de pensii private obligatorii, ele vor fi restrictionate la un singur fond al unui singur administrator. Spre exemplu, unitatile BCR vor putea vinde doar fondul de pensii obligatorii ce va fi administrat de BCR Fond de Pensii, iar BRD, doar produsul BRD Fond de Pensii. La fel, un broker de asigurare va putea vinde doar pensiile unui singur administrator, fie el Allianz-Tiriac Pensii Private, ING, Aviva sau altul.
Conform noii legislatii, bancile, brokerii de asigurare si SSIF-urile vor fi numiti intermediari de pensii private. O alta noutate este insa si aparitia microintreprinderilor printre persoanele juridice care vor putea vinde pensii obligatorii. Microintreprinderile care vor putea vinde aceste produse se vor numi consultanti de pensii private si, ca si intermediarii, vor vinde doar produsul unui singur administrator.
Pe langa aceste doua aparitii in canalele de distributie ale pensiilor obligatorii (intermediarii si consultantii), raman pe piata brokerii de pensii si agentii de marketing persoane fizice, conform vechii legislatii.
Pentru a putea vinde pensii obligatorii, toate entitatile - atat brokerii de pensii, cat si intermediarii, consultantii si persoanele fizice vor trebui intai autorizate pentru aceasta activitate de catre CSSPP. Astfel, noua legislatie permite un marketing pe patru niveluri pentru pensiile private obligatorii. Pe primul plan vor fi societatile de administrare, care isi vor vinde propriile produse, prin reteaua de agenti de marketing (persoane fizice).
Pe celelalte trei paliere se vor afla brokerii de pensii, intermediarii (banci, brokeri de asigurare, SSIF-uri) si consultantii (microintreprinderile).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO