Bănci și Asigurări

Bancherii duc lipsa de imaginatie la botezul creditelor de consum

Bancherii duc lipsa de imaginatie la botezul creditelor de consum

Bancherii apeleaza la agentiile de publicitate pentru a-si denumi produsele. Numele alese sunt insa asemanatoare

12.09.2006, 18:17 23

Cele mai importante caracteristici ale unui credit sunt rapiditatea in acordare si maximizarea sumei care poate fi obtinuta, sau cel putin asta au inteles bancherii, dupa cum sugereaza denumirile date produselor de finantare.
Odata cu cresterea concurentei pe segmentul de retail, creditele au inceput sa primeasca denumiri pentru a putea fi mai usor individualizate si marketate, iar numele care apare cel mai des este "instant". Nu mai putin de cinci banci ofera credite al caror nume cuprinde si acest cuvant. Pe piata exista chiar si o institutie financiara nebanca denumita astfel - "Credit Instant".
UniCredit, Banca Carpatica si Finansbank ofera credite pentru nevoi personale cu nume care includ cuvantul instant. Acelasi nume este folosit de Piraeus Bank si Libra Bank pentru credite destinate intreprinderilor mici si mijlocii, pentru capital de lucru. Rapiditatea in acordare mai este sugerata prin denumiri alternative, cum ar fi "promt" la Finansbank sau "imediat" la Bancpost, insa acestea sunt mai putin raspandite.
Cum explica bancherii lipsa de diversitate in denumirea creditelor? Raspunsul este nevoia de a transmite fara echivoc principalele caracteristici ale produsului, chiar cu sacrificarea individualizarii sale prin nume.
"In 2005 creditul de nevoi personale a devenit locomotiva de vanzari, deci a fost necesar sa primeasca si un nume. Am bazat brieful catre Friends, agentia noastra de creatie, pe ideea ca in 24 de ore dupa predarea dosarului la banca iti poti lua banii. Lista propusa de agentie a fost introdusa intr-un focus grup si, din intregul set de nume, a castigat detasat 'credinstant'", spune Adriana Tudorancea, sefa departamentului de management al produselor de retail in UniCredit Romania. Intre timp, banca a schimbat procedura, iar creditul se acorda chiar la depunerea dosarului. Ea admite ca accentul se pune pe comunicarea caracteristicilor produsului si nu pe individualizarea sa.
"Numele produsului nu poate asigura diferentierea, ci sublinierea unei caracteristici. Cred ca diferentierea e facuta mai ales de imaginea bancii", mai spune Tudorancea.
In cazul Libra Bank, decizia privind denumirea produsului a fost luata "in casa".
"Realizam diverse studii pe clienti, le adresam intrebari, ca sa ne facem o imagine mai buna asupra nevoilor lor. Una dintre concluzii a fost ca, mai ales pentru intreprinzatori, este foarte important sa beneficieze de o finantarea rapida. Decizia privind denumirea creditului a fost luata pe plan intern", spune Andreea Poida, sefa departamentului de marketing si comunicare la Libra Bank. In cazul Finansbank, implementarea numelui "InstantFinans" a coincis cu modificarea conditiilor de acordare a creditului de nevoi personale. Rezultatul a fost cresterea numarului de credite acordate zilnic cu pana la 25%, potrivit reprezentantilor bancii. Alegerea numelui a fost facuta cu consultarea agentiei de publicitate.
Bancherii acorda de altfel tot mai multa atentie rapiditatii in acordarea creditelor, iar timpul necesar a scazut considerabil - cel putin la nivel declarativ - in ultimii ani.
Dupa rapiditate, a doua caracteristica pe care bancherii tin sa o comunice este suma mare care poate fi accesata printr-un credit. BCR a denumit o serie de produse de finantare plecand de la expresia "maxi", in timp ce BRD-SocGen ofera un imprumut "Expresso Dublu". Pentru a-si individualiza noul credit pentru nevoi personale cu ipoteca, ING Bank a utilizat denumirea "Forte".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO