Bănci și Asigurări

Banca Transilvania intră în top 300 în ediţia din 2023 a Brand Finance Banking 500, topul global al celor mai puternice branduri bancare, unde ocupă locul 297, cu o valoare a brandului de 513 mil. dolari. După forţa brandului, BT ocupă poziţia a 7-a în top 10, cu un rating AAA+

Banca Transilvania intră în top 300 în ediţia din...

Autor: Cristina Bellu

02.02.2023, 16:25 483

Banca Transilvania, liderul bankingului local, apare în acest an în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume, deţinând locul 297, în urcare faţă de poziţia 302, pe care a ocupat-o în 2022, conform Brand Finance Banking 500 2023.

“Valoarea brandului Banca Transilvania trece de 500 milioane dolari (513 milioane dolari) şi intră  în top 300, poziţionându-se pe locul 297”, anunţă oficialii băncii.

De asemenea, instituţia ocupă poziţia a 7-a în Top 10 Strongest Banking Brands Worldwide, cu un brand rating AAA+.

Brand Finance calculează forţa unui brand printr-un index BSI (Brand Strength Index), ţinând cont de trei piloni: Brand Investment (investiţia în brand, mixul de marketing), Brand Equity (indicatori de brand în rândul consumatorilor şi altor stakeholderi) şi Brand Performance (performanţa financiară a brandului), la final rezultând un punctaj de maxim 100, transformat într-un sistem de rating (de exemplu, un brand cu scor BSI 90-100 primeşte rating AAA+).

Conform instituţiei, valoarea unui brand este beneficiul economic net pe care l-ar obţine un proprietar prin licenţierea brandului.

Brandul Banca Transilvania a intrat în clasamentul Brand Finance Banking 500 în 2018,  pe poziţia 486, cu o valoare de 174 milioane dolari.

În 2019, banca a urcat în clasament cu aproape 50 de poziţii, în 2020 cu peste 100 de poziţii, iar în 2021 a ajuns pe locul 302 de pe 339, poziţie pe care s-a menţinut şi în 2022.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO