Bănci și Asigurări

Banca Transilvania implementează o soluţie pentru prevenirea fraudelor bancare dezvoltată de SAS, furnizor de software de analiză avansată a datelor

Leontin Toderici, director general adjunct Operaţiuni, Banca Transilvania

Leontin Toderici, director general adjunct Operaţiuni, Banca Transilvania

Autor: Cristina Bellu

07.06.2021, 15:08 1474

Banca Transilvania va implementa un sistem dezvoltat de compania americană SAS, furnizor de software de analiză avansată a datelor, pentru a creşte nivelul de detectare a fraudei şi pentru a permite ajustarea optimă la mediul de business în continuă schimbare şi la digitalizarea accelerată.

„Odată cu pandemia globală şi perioadele de lockdown, am observat o creştere a tentativelor de fraudă digitală la nivel mondial. Nivelul de sofisticare a acestor încercări creşte, însă Banca Transilvania se concentrează pe prevenirea fraudelor prin utilizarea tehnologiilor de top”, spune Leontin Toderici, Director General Adjunct Operaţiuni, Banca Transilvania.

În cadrul proiectului, SAS va oferi capabilităţi pentru analiză avansată de date, Inteligenţă Artificială/Machine Learning şi integrare cu o gamă largă de sisteme existente.

„Obiectivul nostru este de a oferi suportul necesar băncii pentru o interacţiune facilă şi rapidă cu clienţii, menţinând, în acelaşi timp, un control solid asupra monitorizării antifraudă, cu un timp rapid de reacţie”,  adaugă Ştefan Baciu, Country Manager SAS România & Moldova.

Banca Transilvania (TLV), cea mai mare instituţie de credit din România în funcţie de activele gestio­nate, a raportat pentru primul trimestru din 2021 un profit net de 656 milioane de lei la nivel de grup, în creştere faţă de rezultatul net de 303 mil. lei din aceeaşi perioadă a anului trecut, aşadar un plus de 116%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO