Bănci și Asigurări

Banca Romana pentru Dezvoltare va fi BRD - Groupe Societe Generale

03.07.2003, 00:00 2099



Schimbarea numelui, redefinirea de identitate, implementarea unui nou logo si a unei noi marci, constituie pentru banci de cele mai multe ori o problema. Nu neaparat din punct de vedere al costurilor ci mai degraba legat de modul in care trebuie construita strategia de marketing si de promovare a schimbarii pentru a nu avea un impact negativ asupra clientilor.



Pe piata romaneasca pana acum doar cateva banci s-au aflat efectiv in fata schimbarii numelui sau in fata schimbarii logoului, dar anul acesta este randul Bancii Romane pentru Dezvoltare-Groupe Societe Generale sa treaca printr-o astfel de incercare.



De fapt, la BRD totul se rezuma la schimbarea siglei - din Banca Romana pentru Dezvoltare- Groupe Societe Generale in BRD- Groupe Societe Generale - si la adoptarea patratului rosu-negru ca identitate vizuala.



"BRD - Groupe Société Générale isi va schimba, intr-adevar, identitatea vizuala si va adopta patratul rosu - negru, simbol universal recunoscut al Grupului Société Générale. Suntem la ora actuala in faza de simulari si pentru moment doar cateva unitati au adoptat noua semnalistica. Vom trece la folosirea pe scara larga a noii semnalistici in toamna acestui an. Rebrandingul BRD - Groupe Société Générale este in primul rand o operatiune conceputa pentru a sublinia apartenenta BRD la Grupul Société Générale si bineinteles, la valorile acestuia : profesionalismul, inovarea si spiritul de echipa. Schimbarea siglei BRD este rezultatul unei initiative mondiale a Grupului Société Générale, care are in vedere uniformizarea identitatilor vizuale ale filialelor sale " comenteaza Patrick Gelin directorul general BRD - Groupe Société Générale.



Conducerea bancii mentioneaza ca detalii despre aceasta operatiune vor fi oferite in toamna acestui an. Nici referitor la costuri nu s-au facut prea multe comentarii, dar probabil, si plecand de la experinta altor banci, acestea sunt de ordinul milioane de dolari.





Ce banci si-au mai schimbat numele?



Alpha Bank Romania si-a schimbat numele in mai 2000. Aceasta schimbare a implicat o serie de pregatiri pe care banca le-a inceput cu 4-5 luni inainte de aceasta data pentru a identifica toate implicatiile pe care aceasta schimbare le va avea pe fiecare dintre directiile de actiune. Aceasta etapa (schimbarea de nume si marca) in viata unei banci este un moment foarte important, iar o astfel de operatiune implica resurse financiare cam de doua ori mai mari decat un buget anual in conditii normale alocat de o banca pentru promovarea sa.



Schimbarea numelui de marca reprezinta, practic, o schimbare de identitate. Acest lucru presupune un mai mare efort de comunicare din partea institutiei respective. De obicei, astfel de redefiniri de identitate se fac printr-o campanie de informare sustinuta pe mai multe suporturi media, pentru ca oamenii sa fie in primul rand informati, iar in al doilea rand sa inceapa sa perceapa institutia respectiva sub noua ei identitate.



Si Finansbank a mai trecut printr-o asftel de schimbare cand in august 2000 a trecut la schimbarea numelui Bancii de Credit Industrial si Comercial, banca pe care au cumparat-o tot in acel an. In septembrie 2001 a fost si randul Bank-Austria Creditansntalt sa-si schimbe numele in HVB Bank Romania. oana.nuta@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO