Bănci și Asigurări

Banca Agricola isi vrea inapoi fostii clientii

13.08.2001, 00:00 18



In incercarea de a recastiga o buna parte din vechii clienti, pierduti de-a lungul ultimilor ani pe fondul problemelor cu care s-a confruntat banca, noua conducere a Raiffeisen-Banca Agricola intentioneaza ca incepand cu aceasta saptamana sa trimita peste 250.000 de scrisori in atentia acestora, prezentandu-le noua strategie si noul specific al bancii.

"Este ceva nou pe piata bancara romaneasca. Am incercat sa gasim ceva inedit. Am pus la punct vechile baze de date ale bancii si am decis ca fiecare fost client sa primeasca o scrisoare, semnata de conducerea bancii, prin care va fi informat despre planurile de viitor, sa ne prezentam noua fata, strategia pentru urmatorii ani.

Desi nu stim sigur ce succes va avea aceasta actiune, incercam sa-i aducem inapoi pe cat mai multi", a declarat pentru Ziarul Financiar, Eugen Radulescu, presedintele Raiffeisen-Banca Agricola.

El a precizat ca atingerea unei cote de piata care sa corespunda primelor trei entitati din sectorul bancar romanesc se va baza in primul rand pe dezvoltarea puternica a segmentului de retail.

In acest sens se are in vedere valorificarea retelei nationale, foarte dezvoltata - in peste 200 de localitati, precum si sistemul informatic, considerat unul dintre cele mai performante.

Dezvoltarea sectorului IT va permite ca anul viitor banca sa lanseze servicii de e-banking, urmate de cele de internet banking, pentru care a identificat o cerere foarte ridicata.

"Desigur ca oferta noastra de produse si servicii este intr-un proces de redefinire si aplicare. Vrem sa oferim clientelei servicii cat mai bune si cat mai numeroase, sa le introducem rapid in practica de zi cu zi a bancii, dar vrem sa fim siguri ca un produs intrat pe piata il putem asigura la aceleasi standarde oricand si oriunde, in fiecare unitate, si numai dupa aceea vom promova produsul.

Sectorul companiilor mari constituie o alta tinta a bancii, fiind vizate in special firmele care au retele proprii de aprovizionare si distributie pe o scara larga si care pot beneficia de reteaua Raiffeisen-Banca Agricola", spune oficialul bancii.

In ultimele luni, fara ca banca sa fi facut vreun demers special, soldul depunerilor clientilor persoane fizice si juridice a crescut semnificativ.

"Ne-am propus ca pana la sfarsitul anului soldul total al depunerilor sa atinga 190 mil.$, de la 150 mil.$ cat reprezenta la sfarsitul primului semestru", a mai mentionat Radulescu.

Potrivit conducerii bancii, Raiffeisen-Banca Agricola este interesata, de asemenea, in sectorul leasing-ului, asigurarilor si al pietei de capital unde au deja reprezentare prin firmele specializte la care banca este actionara.

Radulescu a spus ca in perioada urmatoare banca va intensifica relatia cu una dintre cele doua societati de asigurari la care are participatii, Asirom sau AGRAS - Omniasig, iar in perspectiva ar putea colabora cu fondurile private de pensii, care ar putea beneficia de reteaua de franciza a bancii.

Pe segmentul leasing-ului dezvoltarea se va realiza prin asocierea cu companii subsidiare ale Raiffeisen, care este interesata de preluarea unor societatii de leasing din Romania.

Aceeasi situatie va fi si in cazul societatiilor de valori mobiliare, unde Actiuni Nationale si Raiffeisen Capital&Investment, cel mai probabil, vor fuziona.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO