Bănci și Asigurări

Asigurătorul Alico îşi schimbă numele în Metropolitan Life

Autor: Adrian Dumitrache

10.09.2012, 00:04 1669

Alico, a treia companie din piaţa asigurărilor de viaţă, urmează să-şi schimbe numele în Metropolitan Life, reprezentanţii Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) afirmând că instituţia a primit deja documentaţia pe baza căreia va aproba schimbarea denumirii societăţii.

Astfel, asigurătorul va prelua numele acţionarului principal, grupul american Metropolitan Life (MetLife). Acesta este al doilea rebranding prin care trece compania în ultimii ani, după ce în 2010 şi-a schimbat denumirea din AIG Life în Alico.

Alico este parte a grupului MetLife din decembrie 2010, când grupul american a preluat în cadrul unei tranzacţii globale American Life Insurance (Alico), plătind fostului proprietar, American Insurance Group (AIG), 16 miliarde de dolari.

Grupul încearcă acum să consolideze sub brandul MetLife toate operaţiunile preluate de la Alico. Compania locală a ales însă să utilizeze numele Metropolitan Life şi nu varianta prescurtată, în con­di­ţiile în care vrea să evite confuzia cu operatorul de servicii medicale private MedLife, afimă surse din piaţa asi­gurărilor.

Contactaţi de Mediafax, reprezentanţii Ali­co nu au dorit să comenteze motivele acestei solicitări.

Alico este al treilea asigurător local de viaţă în funcţie de primele subscrise, după ING Asigurări de Viaţă şi BCR Asigurări de Viaţă. Anul trecut compania a avut un profit de 74 mil. lei (17 mil. euro), în creştere cu 7% faţă de 2010, şi venituri din prime de 207 mil. lei. Compania a fost înfiinţată în 1998.

MetLife a anunţat la începutul acestui an achiziţia operaţiunilor de asigurări de viaţă şi pensii private ale grupului britanic Aviva din România, Ungaria şi Cehia. CSA şi-a dat în august acordul pentru preluarea Aviva Asigurări, în timp ce tranzacţia cu societatea de pensii a britanicilor aşteaptă încă avizul autorităţii de reglementare.

Aviva Asigurări, care la finalul anului trecut avea active de 50 milioane de euro şi 250.000 de clienţi, va fi integrată în perioada următoare în Alico România. Compania a avut anul trecut afaceri de 73 milioane de lei. Compania rezultată după fuziunea celor doi asigurători se va lupta pentru a doua poziţie din piaţa asigurărilor de viaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO