Bănci și Asigurări

Asiguratorii nu vor renunta nici in acest an la campaniile RCA

14.09.2005, 18:50 19

Asigurarile de raspundere civila auto vor fi concentrate, pentru inca cel putin cinci ani, in lunile decembrie si ianuarie, spun companiile de asigurari.

Acest lucru se va intampla chiar daca, incepand cu acest an, politele RCA se incheie pe an aniversar, si nu calendaristic, conform normelor Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor (CSA). Aceasta schimbare se inscrie in procesul de liberalizare a pietei asigurarilor RCA, cerut de Uniunea Europeana.

"Circa 80% dintre posesorii de autoturisme au cumparat polite RCA in luna decembrie. Cred ca vor mai trece vreo cinci ani pana cand se va disipa concentrarea politelor pe intreg anul", a declarat Liviu Stoicescu, directorul Directiei Auto din cadrul companiei Omniasig.

El a mai spus ca doar cei care au cumparat masini in afara perioadei campaniilor RCA s-au abatut de la regula incheierii politelor in luna decembrie.

Mugurel Ceraceanu, directorul general al companiei de asigurare Asiban, spune ca abia peste vreo 10 ani se vor vedea efectele incheierii acestor polite pe anul aniversar.

"Timp de inca multi ani varful vanzarilor de RCA va fi in lunile decembrie si ianuarie. Doar cei care cumpara masini vor putea modifica acest lucru, insa parcul auto se schimba destul de incet", a mai explicat acesta.

In acest an, vanzarile de autoturisme noi se ridica la 240.000 de unitati, iar pe strazile tarii circula aproximativ 2 milioane de masini, deci peste 10% din politele RCA sunt incheiate in afara campaniilor. Reprezentantii companiei Allianz-Tiriac spun ca este inca devreme sa anticipam cum va evolua piata asigurarilor RCA.

"Ne vom face o parere in functie de statisticile pe care le vom realiza, cu privire la cum incheie polite atat clientii nostri, cat si cei ai altor companii. Astfel vom vedea tendintele pietei: daca clientii cumpara polite la inceputul anului sau pe an calendaristic", a spus Marius Onofrei, director de relatii publice in cadrul Allianz-Tiriac.

In decembrie 2004, CSA a dat startul ultimei campanii RCA. In acest an, depinde de asiguratori daca isi vor face publicitate pe acest segment al pietei sau nu. Totusi, dupa ce baza de date cu privire la asigurarile de raspundere civila auto, care se afla acum in lucru la CSA, va deveni operativa, politele RCA se vor prelungi automat la compania la care au fost incheiate, in cazul in care clientul nu doreste intreruperea contractului, astfel incat asiguratorii vor duce o lupta grea pentru a atrage cat mai multi clienti.

"E posibil sa avem o campanie publicitara pentru RCA", a spus Marius Onofrei.

"Se discuta despre aceasta in companie, dar inca nu s-a luat nici o decizie." El a mai spus ca asiguratorul nu va mai face campanii punctuale, de vara sau de iarna, cum s-au facut in anii anteriori.

Referitor la modalitatile de atragere a clientilor, Onofrei a spus ca Allianz-Tiriac nu va realiza campanii publicitare cu premii. Omniasig va desfasura, probabil, o campanie RCA, conform declaratiilor lui Liviu Stoicescu, dar si aceasta va fi o campanie fara premii.

"Toate aceste cheltuieli cu premiile si cadourile diminueaza puterea de despagubire a asiguratorului. Nu conteaza daca sunt incadrate la cheltuieli de protocol sau la alte costuri, ele tot consuma din bugetul companiei", a explicat Stoicescu.

Mugurel Ceraceanu, directorul Asiban, este de parere ca majoritatea asiguratorilor vor desfasura campanii RCA in aceasta iarna.

"Si noi vom face campanie", a declarat acesta. "Nu vom oferi premii, pentru ca noi consideram ca cea mai buna reclama pentru un asigurator este plata daunei." Ceraceanu spune ca cei care cumpara polite de asigurare de la companie afla adevarata valoare a acesteia atunci cand se produce riscul asigurat, in functie de cat de repede este despagubit.

Anul trecut, piata asigurarilor RCA a fost de circa 130 milioane de euro (527 de milioane de lei), adica 16% din toata industria asigurarilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO