Bănci și Asigurări

Asigurarile auto nu au mai adus profit de trei ani

07.03.2008, 17:30 21

Asiguratorii auto se plang de ritmul alarmant de crestere a daunelor care a dus la inregistrarea de pierderi ridicate in industrie in ultimii trei ani, cresterea profitabilitatii fiind vazuta posibila doar printr-un control strict al costurilor cu reparatiile.
"Intreaga piata a asigurarilor auto este pe pierdere in ultimii trei ani, iar tendinta de scadere a rezultatelor financiare se accentueaza. Cred ca suntem singura industrie din sectorul financiar care pierde bani", a declarat Cristian Constantinescu, presedintele Uniunii Nationale a Societatillor de Asigurare din Romania (UNSAR) in cadrul Conferintei Nationale a Asigurarilor Auto, organizata de Media XPRIMM. In 2007, piata asigurarilor generale a raportat prime subscrise de 1,7 mld. euro, valoarea pagubelor platite ridicandu-se la peste 1 mld. euro, 72% fiind pentru asigurari auto.
"In Romania, frecventa daunelor este de 60%, spre deosebire de media europeana de aproximativ 20%", a afirmat Constantinescu.
El spune ca majorarea daunalitatii atrage dupa sine nevoia de capital nou, care nu reprezinta capital destinat dezvoltarii, ci acoperirii pierderilor raportate de asiguratori.
Majorarea tarifelor de prima nu este considerata o solutie, avand in vedere valoarea deja ridicata a primelor.
"Nivelul actual al tarifelor depaseste in anumite cazuri puterea de cumparare a asiguratilor. Controlul strict al cheltuielilor cu daunele, introducerea fransizei si segmentarea tarifelor de prima sunt principalele parghii de marire a profitabilitatii in industria asigurarilor auto", este de parere Constantinescu.
Cresterea daunalitatii pe auto este legata si de numarul tot mai ridicat de fraude care se inregistreaza atat la vanzarea de polite RCA, cat si la constatarea daunelor. Frauda reprezinta intre 10% si 12% din daunele constatate, potrivit lui Ionel Dima, director general adjunct al Avus International.
Companiile de asigurari si-au exprimat ingrijorarea fata de supraevaluarea pieselor de schimb, care ajung sa valoreze pana la de trei ori mai mult fata de pretul de fabricatie, ducand la costuri foarte ridicate de reparatie a autovehiculelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO