Bănci și Asigurări

Apple lansează un produs de creditare pentru clienţii cu risc foarte ridicat împreună cu banca Goldman Sachs

Apple lansează un produs de creditare pentru clienţii...

Autor: Alex Ciutacu

12.08.2019, 00:00 334

Goldman Sachs, una dintre cele mai puternice bănci americane, se aruncă în ape necunoscute cu un nou card de credit lansat împreună cu gigantul hi-tech Apple, în ceea ce va reprezenta un produs de creditare de tip subprime (n.red.: creditele de tip subprime sunt acordate de obicei clienţilor cu un istoric de creditare prost, sau pe care nu îi acoperă produsele standard de creditare, şi vin cu dobânzi mult mai ridicate), potrivit CNBC. 

Banca, care va fi factorul decizional în ceea ce priveşte acordarea de carduri de credit, va accepta aplicaţii şi de la clienţii cu un scoring slab, potrivit sursei citate.

Goldman deja a început să pună produsul la dispoziţia unor clienţi ai Apple încă de săptămâna aceasta, cu o lansare la scară largă programată pentru luna viitoare.

Încă din faza incipientă a proiectului, Apple a căutat o bancă parteneră cu care să creeze o platformă tehnologică prin care să poată aproba chiar şi 100 de milioane de carduri de credit - numărul utilizatorilor de iPhone-uri din SUA - în limitele permise de legislaţia şi reglementările în vigoare.

Pentru Goldman, un gigant bancar de investiţii cu o istorie de un secol şi jumătate în care a deservit cele mai mari corporaţii şi cei mai bogaţi clienţi din lume, mutarea aceasta reprezintă un risc asumat în contextul în care lansează acest produs pe finalul unui ciclu de creştere economică. Mai mult, produsele ipotecare de tip subprime au reprezentat principalul factor constitutiv al crizei economice din 2008. 

Deşi nu există un tipar standard pentru cei care se califică pentru produse de tip subprime, majoritatea au un socr FICO de sub 660 puncte, iar împrumuturile lor nu sunt acceptate de bănci. în urmă cu zece ani, marii creditori au acordat într-un mod iresponsabil aceste produse, şi au ajutat la generarea celui mai mare dezastru financiar din ultimul secol.

„Apple face doar un card, deci nu trebuie să se adreseze tuturor. Nu este ca şi cum aleg modelul JPMorgan Chase, cu mai multe carduri prin care să ţintească diferite segmente de populaţie“, notează Ian Kar, autor în cadrul Fintech Today.

Ideea Apple de a ajunge la cât mai mulţi clienţi posibili cu un produs de creditare nu este nouă. Apple a avut încă de la finalul anilor í90 discuţii cu Capital One pentru a crea un card comun, iar ideea lui Jobs era un mecanism care să nu respingă absolut niciun client Apple. Au testat un produs, dar nu l-au lansat în masă.

Pentru Goldman, mutarea înspre produse subprime nu este nouă, 13% dintre creditele de 4,75 miliarde dolari acordate drept credite personale de bancă ducându-se spre clienţi cu scoruri FICO mai mici de 660 de puncte.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO