Bănci și Asigurări

Angajaţii din bănci se întorc la muncă în sistem hibrid. Revenirea în birouri depinde de evoluţia pandemiei

♦ ING Bank România: Vom implementa un model hibrid de lucru pentru revenirea la birou. În funcţie de măsurile adoptate de guvern, de feedbackul colegilor noştri şi de evoluţia pandemiei, sperăm că la sfârşitul verii vom începe să creştem gradual procentul de angajaţi prezenţi la birou.

Angajaţii din două dintre cele mai mari bănci din România vor reveni la muncă într-un sistem de lucru hibrid, adică vor lucra câteva zile pe săptămână de acasă şi câteva zile de la birou.

BCR, a doua cea mai mare bancă din sistemul bancar din România, are 6.135 de angajaţi în acest moment.

"BCR lucrează în mare parte în sistem de teleworking din martie 2020, iar anul acesta compania a lansat programul Smart Work, prin care revizuieşte întregul ecosistem de lucru pentru a oferi mai multă flexibilitate angajaţilor. Începând din luna septembrie 2021, angajaţii BCR vor putea beneficia de un mod de lucru flexibil, iar soluţia hibridă propusă de BCR include pentru angajaţii din sediul central posibilitatea de a lucra de acasă minim 1 zi şi maxim 3 zile pe săptămână în funcţie de specificul activităţii, iar pentru colegii din reţea, atât segmentul de retail, cât şi cel corporate, include posibilitatea de a lucra de acasă 1 zi pe săptămână sau 1 zi la două săptămâni, în funcţie de domeniul în care activează", au declarat reprezentanţii BCR. 

Richard de Graaf, head of HR în cadrul ING Bank România, a patra bancă pe piaţa locală după activele deţinute, spune că banca are în prezent aproximativ 2.300 angajaţi, iar 95% dintre ei lucrează de acasă.

„Recrutarea continuă şi în timpul pandemiei, iar în 2020 am avut în jur de 350 noi angajaţi, dintre care 270 au avut procesul de angajare, onboarding-ul şi perioada de acomodare 100% online. Aproximativ 95% dintre angajaţii de la sediul nostru central continuă să lucreze de acasă. Încă din martie anul trecut, ne aflăm la acelaşi procent de lucru de acasă“, a spus Richard de Graaf pentru ZF.

În ceea ce priveşte reţeaua de office-uri ING, angajaţii lucrează în regim de ture, fiind împărţiţi în două echipe care nu se întâlnesc niciodată. Astfel, în timp ce una dintre ele lucrează într-un ING office, cealaltă lucrează în regim de telemuncă, prin rotaţie, a mai explicat el.

„Vom implementa un model hibrid de lucru pentru revenirea la birou, având în vedere că sediul nostru central este pregătit pentru a primi în siguranţă angajaţii. În funcţie de măsurile adoptate de Guvern, de feedback-ul colegilor noştri şi de evoluţia pandemiei, sperăm că la sfârşitul verii vom începe să creştem gradual procentul de angajaţi prezenţi la birou“, afirmă şeful resurselor umane din cadrul ING Bank România.

Sondajele interne referitoare la experienţa de lucru acasă a angajaţilor ING Bank au arătat că telemunca a avut un impact pozitiv important asupra echilibrului dintre viaţa profesională şi cea personală, adică angajaţii au avut mai mult timp petrecut cu familia, au economisirea timpul petrecut pe drum spre birou şi înapoi, asupra productivităţii şi colaborării angajaţilor.

„Astfel, luând în considerare acest feedback, precum şi o abordare prudentă asupra siguranţei angajaţilor, ne dorim să extindem lucrul de acasă şi să implementăm un model hibrid, în detrimentul revenirii totale la birou“, a concluzionat Richard de Graaf.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.