Analiza celor 2.525 de cereri de negociere cu băncile sau IFN-urile trimise către Centrul de Soluţionare a Litigiilor Bancare (CSALB) arată o creştere a beneficiilor obţinute anul trecut în urma negocierilor cu 70% faţă de 2019, în timp ce profilul consumatorului s-a conturat a fi cel al unui bărbat din Bucureşti, cu vârsta cuprinsă între 41-50 de ani, care are un credit de nevoi personale în lei şi care cere diminuarea costului creditului, potrivit informaţiilor transmise de reprezentanţii CSALB.
„În ultimii doi ani observăm o profesionalizare a concilierii, dar şi îmbunătăţirea rezultatelor negocierii dintre consumatori şi bănci. Chiar dacă am avut mai puţine dosare de negociere decât în anul de vârf 2019 (555 de dosare în 2021 faţă de 664 în 2019), anul trecut a fost cel mai bun în privinţa negocierilor încheiate cu împăcarea părţilor. Practic, 9 din 10 negocieri s-au încheiat cu acceptarea de către cele două părţi a soluţiilor propuse de conciliatorii CSALB. O contribuţie pozitivă la acest lucru au avut-o şi recomandările pe care le-am transmis băncilor pentru a accepta cât mai multe cereri de la consumatori“, a transmis Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.