Bănci și Asigurări

Alexandru Păunescu, CSALB: 9 din 10 negocieri s-au încheiat cu acceptarea soluţiilor propuse de conciliatorii CSALB, beneficiile ajungând cu 70% mai mari în 2021 decât înaintea crizei sanitare

Alexandru Păunescu, CSALB: 9 din 10 negocieri s-au...

Autor: Mircea Nica

13.01.2022, 00:05 156

Analiza celor 2.525 de cereri de negociere cu băncile sau IFN-urile trimi­se către Centrul de Soluţionare a Litigiilor Bancare (CSALB) arată o creştere a beneficiilor obţinute anul trecut în urma negocierilor cu 70% faţă de 2019, în timp ce profilul consu­ma­torului s-a conturat a fi cel al unui bărbat din Bu­cureşti, cu vârsta cuprinsă între 41-50 de ani, care are un credit de nevoi personale în lei şi care cere diminuarea costului credi­tu­lui, potrivit informa­ţiilor transmise de reprezen­tanţii CSALB.

„În ultimii doi ani observăm o pro­fesionalizare a concilierii, dar şi îm­bunătăţirea rezultatelor negocierii din­tre consumatori şi bănci. Chiar dacă am avut mai puţine dosare de negociere decât în anul de vârf 2019 (555 de dosare în 2021 faţă de 664 în 2019), anul trecut a fost cel mai bun în privinţa negocierilor încheiate cu îm­păcarea părţilor. Practic, 9 din 10 ne­gocieri s-au încheiat cu accep­tarea de că­tre cele două părţi a soluţiilor pro­puse de conciliatorii CSALB. O con­tribuţie po­zitivă la acest lucru au avut-o şi recomandările pe care le-am trans­mis băncilor pentru a accepta cât mai multe cereri de la consu­ma­tori“, a transmis Alexandru Păunes­cu, membru al Cole­giului de Coordonare al CSALB.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO