Bănci și Asigurări

Alexandru Păunescu, BNR: Centrul de soluţionare alternativă a litigiilor bancare a primit doar trei reclamaţii

Alexandru Păunescu

Alexandru Păunescu

Autor: Raluca Ghinea

11.03.2016, 00:05 610

Centrul de soluţionare alternativă a litigiilor în domeniul bancar, devenit funcţional recent, a primit deocamdată trei reclamaţii, dar se aşteaptă în perioada următoare la multe întrebări şi solicitări, iar pentru soluţionare va cere clienţilor o dovadă că au încercat să rezolve problemele cu banca.

„Deşi au luat la cunoştinţă de existenţa centrului toate băncile şi cei care au fost implicaţi în proiect, BNR şi ANPC, nu i s-a făcut reclamă. Deocamdată avem trei cereri de soluţionare alternativă a litigiilor, două primite prin poştă şi una pe e-mail“, a declarat Alexandru Păunescu, membru al colegiului de coordonare al CSALB şi şef al Direcţiei Juridice din BNR. El a arătat că unul dintre recla manţi a avut o întâlnire la centru cu conciliatorii, încercându-se o „anteconciliere“ cu instituţia de credit.
Debitorii au la dispoziţie două proceduri de soluţionare alternativă, o procedură cu soluţie propusă, iar alta cu soluţie impusă. „Ne aşteptăm ca în prima perioadă de funcţionare a centrului de soluţionare alternativă să fie foarte multe întrebări şi reclamaţii. De asemenea, ne aşteptăm ca foarte mulţi dintre consumatori să aleagă procedura de conciliere“, a mai spus Păunescu.
Centrul va pune la dispoziţia clienţilor bancari un număr de telefon scurt, care va fi funcţional de luni.
Reprezentantul CSALB a menţionat că reclamanţii trebuie să facă dovada că au încercat anterior să rezolve amiabil problemele cu instituţia de credit. „Suntem funcţionali, deci orice consumator de servicii financiar-bancare care este nemul ţumit de cum au decurs discuţiile şi încercările de rezolvare a problemelor cu banca poate apela
la soluţionarea alternativă. Trebuie să ne asigurăm că au încercat înainte să rezolve problema. În calitate de consumator, mergeţi înainte să încercaţi să lămuriţi problema cu instituţia financiar-bancară, trebuie să fie în scris, pentru că vom cere o dovadă“, a adăugat Păunescu.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO