Bănci și Asigurări

5 modalităţi prin care îţi poţi uşura viaţa de antreprenor

Articol cu continut publicitar

5 modalităţi prin care îţi poţi uşura viaţa de...
11.12.2019, 12:30 1107

Viaţa de antreprenor în România anului 2019 este foarte diferită de parcursul oamenilor de afaceri din deceniile precedente, începând de la contextul în care au început businessul şi până la instrumentele pe care le au la îndemână în procesele de business. 

Dacă în urmă cu 20 de ani modul de a face business solicita extrem de des o prezenţă fizică, fie la bancă, ori în nenumărate şedinţe, astăzi realitatea antreprenorilor este mult mai simplă. 

Antreprenorii români au ajuns în centrul atenţiei în contextul în care cifra de afaceri raportată în 2018 de microîntreprinderi şi de firmele mici a ajuns la 436 miliarde lei – cel mai ridicat nivel atins de acest segment de companii, reprezentând peste 95% din businessul românesc. 

Însă românii care au astfel de firme, cu până 9 salariaţi şi afaceri de cel mult 2 milioane de euro anual în cazul microîntreprinderilor, sau cei care conduc firme mici – adică cele cu până la 49 de salariaţi şi afaceri sub pragul de 10 milloane euro – au nevoie de soluţii şi instrumente prin care să îşi facă viaţa mai uşoară. 

61% dintre antreprenorii români susţin că au o educaţie financiară medie, în timp ce doar 24% au o educaţie financiară ridicată, potrivit Barometrului Minţilor Creative, ediţia a III-a, realizat de UniCredit Bank România în luna august prin 300 de chestionare aplicate telefonic în Bucureşti, Timişoara, Braşov, Cluj Napoca şi Iaşi. 

Cum educaţia financiară nu este un dat, dar este un element atât de necesar pentru antreprenori, pentru a putea ţine pasul cu businessul cotidian trebuie să ai constant o imagine clară asupra finanţelor businessului. Şi nimeni nu are timp de drumuri la ghişeu.

În acelaşi context, 13% dintre antreprenori susţin că au nevoie de un cont curent, în timp ce 7% au nevoie de soluţii de online/mobile banking. 

Astfel, antreprenorii au nevoie de o soluţie care să le ofere libertatea de a-şi configura conturile în funcţie de nevoile specifice ale afacerii. 

 

1. Pachetul GeniusIMM de la UniCredit, a patra cea mai mare bancă din România, vine cu 2 conturi curente în lei, 2 în valută şi un cont de TVA pentru plata defalcată a TVA. Pachetul vine în întâmpinarea antreprenorilor care nu au încă libertatea de a-şi vedea şi configura conturile în fiecare secundă. 

Cum viteza este esenţială pentru a avea un avantaj în business, un astfel de pachet reduce exponenţial drumurile la bancă. GeniusIMM include plăţi intrabancare nelimitate în lei şi valută prin BusinessNet, plăţi interbancare gratuite nelimitate din contul de TVA şi 5 plăţi interbancare în lei prin BusinessNet din contul principal inclus în pachet.

Pachetele de tipul GeniusIMM vin în ajutorul antreprenorilor la costuri reduse, în contextul în care le foloseşti zi de zi în businessul tău. Pachetul de bază pentru soluţia UniCredit este de 39 lei/pe lună, adică aproximativ 8 euro si poate fi customizat in functie de nevoile companiei. 

Mai mult, IMM-urile care aleg sa deschida un cont curent si sa achiziţioneaze pachetul GeniusIMM până la 31 ianuarie 2020 şi in perioada de 3 luni urmatoare deschiderii contului sa directioneze minimum 10.000 lei in fiecare lună , câştigă un bonus de 500 lei din partea UniCredit. 

Prin urmare, soluţia poate ajunge practic să se plătească singură pentru primul an.

 

2. O altă problemă a antreprenorilor este cea a managementul forţei de muncă, în contextul în care Barometrul Minţilor Creative arată că 17% dintre antreprenori sunt interesaţi de acest aspect. 

Estimările arată că la nivel global circa un sfert dintre companii vor să importe angajaţi pentru a-şi acoperi deficitul de forţă de muncă.

Pe o piaţă a forţei de muncă din ce în ce mai tensionată, IMM-urile se confruntă cu o problemă de capacitate, iar pentru un antreprenor la început de drum procesul de recrutare poate consuma foarte mult timp. 

Pentru a-şi face viaţa mai uşoară antreprenorii folosesc soluţii digitale pentru recrutarea forţei de muncă, oferite atât de companii locale, cât şi de companii internaţionale prezente pe piaţa locală.  

 

3. Pentru a putea gestiona şi activitatea angajaţilor, nu doar recrutarea acestora, antreprenorii români interesaţi de managementul resurselor umane pot utiliza soluţii care le pot reduce numărul şedinţelor din firmă. 

Astfel de soluţii sunt la îndemâna antreprenorilor şi înglobează mai multe instrumente de gestionare a activităţii şi comunicare. 

Cu ajutorul unor astfel de soluţii, IMM-urile pot gestiona mai uşor activitatea angajaţilor şi pot urmări mai eficient productivitatea acestora. 

 

4. Datele arată că 39% dintre antreprenori sunt intersaţi de marketing şi promovare, potrivit Barometrului realizat de UniCredit. 

Pentru IMM-urile care nu au căpătat încă o dimensiune la care să îşi poată menţine mai multe departamente, inclusiv unul de marketing, există soluţii ce pot ajuta antreprenorii să îşi transmită mesajele mai repede şi cu mai puţine resurse. 

Antreprenorii pot apela astfel la soluţii de automatizare a marketingului, în contextul în care e-mailul şi mesajele directe sunt în top trei instrumente de marketing din punct de vedere al vânzărilor generate. 

 

5. Într-un mediu de business în care antreprenorii şi IMM-urile trebuie să fie agili, să se adapteze rapid şi să îşi scoată cât mai repede produsele la lumina pieţei, românii pot utiliza aplicaţii prin care să reducă nivelul resurselor financiare şi de timp pe care le implică un nou produs. 

Astfel, IMM-urile din România pot utiliza instrumente online care permit realizarea de protipuri de produs, încât antreprenorii să vizualizeze, să testeze şi să-şi evalueze mai rapid machetele de produs prin modele detaliate. 

 

Articol cu continut publicitar

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO