(auxiliar)

Schimbarea la faţă a brandingului în era social media, instrumentul năzdrăvan al internetului

Un exemplu pozitiv din social media este producătorul român de mezeluri Meda, controlat de antreprenoarea Luchi Georgescu, care mai deţine şi producătorul de vinuri locale Vincon. Compania are 25.000 de like-uri pe Facebook şi a avut o serie de campanii virale începând cu anul trecut.

Un exemplu pozitiv din social media este producătorul român de mezeluri Meda, controlat de antreprenoarea Luchi Georgescu, care mai deţine şi producătorul de vinuri locale Vincon. Compania are 25.000 de like-uri pe Facebook şi a avut o serie de campanii virale începând cu anul trecut.

Autor: Alina-Elena Vasiliu

27.02.2018, 10:54 39

Prezenţa unui brand în social media este o condiţie esenţială de supravieţuire în era internetului, iar companiile au început să înţeleagă importanţa acestui canal şi să investească în serviciile specialiştilor.

„Social media îţi garantează contactul permanent cu clienţii şi potenţialii clienţi, posibilitatea de a-i consulta, de a le provoca feedbackul, de a le obţine favorabilitatea sau de a le testa limitele de acceptare. E un instrument năzdrăvan, care cere precauţie în utilizare“, spune Dochiţa Zenoveiov, brand innovator în cadrul agenţiei de branding Inoveo.

Prin social media, o companie poate agrega o comunitate de „prie­teni“ ai brandului, pe care trebuie să-i „activeze“ permanent şi al căror interes trebuie stârnit în mod cons­tant, pentru a le menţine fidelitatea.

„În funcţie de ciclul de viaţă al brandului şi de obiectivele pe care şi le propune, bugetul (de promovare în social media - n. red.) variază de la 500 la 5.000 de euro pe lună“, mai spune Dochiţa Zenoveiov.

Una dintre problemele cu care se confruntă breasla specialiştilor în branding este însă concepţia - foarte des întâlnită - a multor companii că se pot descurca singure în promovarea propriilor branduri. Antreprenorii preferă adesea să aibă în firmele lor un specialist în comunicare, care să se ocupe şi de partea de social media.

„Totuşi, este în creştere categoria celor care caută specialişti, pentru că acest domeniu este foarte tehnic, dife­ră de comunicarea offline şi presupune un set de cunoştinţe specifice.“ Faţă de acum zece ani, de exemplu, când companiile erau concentrate mai mult pe a produce şi a vinde, în zilele noastre imaginea este mult mai importantă, mai ales în condiţiile în care impactul se vede şi în cifra de afaceri. Specialiştii în do­meniul brandingului spun că dacă până în 2010 companiile de branding erau cele care se adresau clienţilor, în ultimii ani procesul s-a inversat. În plus, efectele internetului se văd şi în durata de viaţă a unui brand. Înainte de apariţia şi expansiunea mediului online, media de supravieţuire a unui brand era de şapte ani, însă acum această valoare a scăzut, încă o do­vadă că este necesar un specialist care să gestioneze activitatea companiilor pe internet.

„Pe lângă apariţia specialiştilor pe această nişă (a brandingului în social media - n. red.), observăm un interes deosebit pe coerentizarea comunicării în social media. În ultima perioadă am avut solicitări de manuale de brand de comunicare pe online, care presupun dezvoltarea unui set de reguli şi proceduri de comunicare diferenţiate pe fiecare canal în parte şi care cuprind definirea tonului vocii, identificarea imageriei şi a sistemului grafic“, spune Dochiţa Zenoveiov de la Inoveo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO