(auxiliar)

Gen Z faţă în faţă cu sustenabilitatea. Ce vor cei mai râvniţi angajaţi: zero plastic la birou, stimulente pentru biciclete şi mai puţin PR corporate

Gen Z faţă în faţă cu sustenabilitatea. Ce vor cei...

Autor: Roxana Petrescu

24.03.2023, 00:07 71

Dacă acum sustenabilitatea în mediul de afaceri este mai mult un buzzword tradus prin PR şi CSR, la nivelul angajaţilor cei mai râvniţi, Gen Z, se simte nevoia de acţiuni imediate şi cât se poate de tangibile. Cât de mare este prăpastia care separă discursul corporate de aspiraţiile angajaţilor privind sustenabilitatea?

„Companiile trebuie să treacă de la preocupări de PR şi CSR la măsuri concrete pentru a colecta date de calitate, a elabora strategii, a introduce procese şi tehnologie, a consolida înţelegerea şi competenţele. Va trebui să avem cu toţii o guvernanţă robustă în materie de sustenabilitate, dincolo de înfiinţarea rolului de chief sustainability officer“, spune Alexandru Reff, country managing partner, Deloitte România şi Moldova, în cadrul anuarului Top 1.000 cele mai mari companii 2023, proiect editorial ZF realizat alături de Deloitte, care anul acesta are ca temă centrală sustenabilitatea.

Astfel, în timp ce companiile încă lucrează la nivel de mesaj cu ţinte pentru următoarele decade, în ochii anga­jaţilor important este ca angajatorii să interzică produsele de plastic de unică folosinţă la birou, să ofere beneficii salariale sustenabile şi să facă traininguri ţintite pe cum poate fiecare angajat să aibă un impact pozitiv asupra mediului din activităţile zilnice.

Practic, Gen Z cere măsuri palbabile acum în locul politicilor pe termen lung cu grade de realizare incerte, arată studiile Deloitte.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO