Auto

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România cere sprijinul Guvernului şi MAE privind stoparea speculei de pasageri: „Lucrătorii români care merg să lucreze conform contractelor încheiate cu firme din Vestul Europei sunt nevoiţi să plătească până la 5-6 ori mai mult pe transportul improvizat”

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din...

Autor: Otilia Serescu, Mediafax

27.05.2020, 18:32 145

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) cere sprijinul Guvernului şi Ministerului Afacerilor Externe (MAE) pentru revenirea la normalitate în transportul internaţional de pasageri şi stoparea speculei, în contextul epidemiei de COVID-19.

Potrivit unui comunicat, UNTRR solicită sprijinul Guvernului, Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC), MAE şi eurodeputaţilor români pentru revenirea la normalitate în transportul internaţional de pasageri şi facilitarea transportului internaţional rutier de persoane operat de transportatorii români, prin măsuri coordonate la nivel european, care să permită tranzitul autocarelor româneşti în alte State Membre precum Ungaria, Austria, Germania, astfel încât angajaţii români cu contracte în UE să se poată deplasa cu autocare în ţările unde îşi desfăşoară activitatea.

Totodată, UNTRR a transmis solicitări către MTIC, MAE, dar şi către ministrul german de transport, Andreas Scheuer, ministrul de interne din Austria, Karl Nehammer şi secretarul de stat responsabil cu transporturile din cadrul Ministerului pentru Inovaţie şi Tehnologie din Ungaria, Lâszlo Mosoczi, pentru a obţine clarificări cu privire la permiterea transportului rutier internaţional de călători către/dinspre aceste ţări din/către România şi în tranzit spre alte ţări UE pentru operatorii de transport rutier din România.

„În prezent, s-a ajuns la blocaje şi la situaţii revoltătoare, extrem de periculoase pentru pasagerii români. Lucrătorii români care merg să lucreze conform contractelor încheiate cu firme din Vestul Europei sunt nevoiţi să plătească până la 5-6 ori mai mult pe transportul improvizat, deoarece nu au posibilitatea de a călători cu autocare. Aceştia sunt nevoiţi să utilizeze microbuze, în condiţii precare şi cu risc sanitar crescut, generând apariţia speculei şi recent, a unor accidente rutiere grave, cum a fost cel de astăzi, 27.05.2020, din Olanda, când un microbuz în care se aflau nouă muncitori români a fost implicat într-un grav accident de circulaţie”, anunţă UNTRR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO