Auto

Uber pierde anual peste 1 miliard de dolari în China, unde se confruntă cu o concurenţă dură

Uber pierde anual peste 1 miliard de dolari în China,...

Autor: Marius Oncu

18.02.2016, 15:12 660

Aplicaţia Uber face legătura între pasageri şi cel mai apropiat şofer dispus să-şi ofere serviciile contra cost.

Prezenţa în China, o piaţă cu perspective foarte bune de dezvoltare, a ajutat compania să treacă anul trecut pragul de 8 miliarde de dolari în privinţa valorii. Uber a atras peste 1 miliard de dolari în ultima rundă de finanţare organizată.

Operaţiunile din China nu sunt încă profitabile, din cauza concurenţei intense.

"Suntem profitabili în SUA, dar pierdem peste 1 miliard de dolari pe an în China. (...) Avem un rival care este neprofitabil în fiecare oraş în care este prezent, dar cumpără cotă de piaţă. Aş vrea ca lumea să nu fie aşa", a declarat Kalanick pentru portalul IT Betakit.

Cifra de un miliard de dolari a fost confirmată pentru Reuters de oficiali ai diviziei Uber din China.

Compania rivală Didi Kuaidi este susţinută de Tencent şi Alibaba Group, două dintre cele mai mari companii IT din China. Uber şi Didi Kuaidi au cheltuit masiv, mai ales prin subvenţionarea costurilor, pentru a câştiga cotă de piaţă, mizând că piaţa de profil din China va deveni cea mai mare din lume.

Didi Kuaidi este prezentă în aproximativ 400 de oraşe din China şi îşi acoperă costurile în aproximativ jumătate dintre acestea, a declarat un reprezentant al companiei.

Uber operează în prezent în peste 40 de oraşe şi vrea să se extindă la 100 până la finele anului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO