LIVE: Conferinţa ZF Agribusiness 2021, anul producţiilor istorice: Cum putem să menţinem rezultatele foarte bune? Ce rol joacă tehnologia, roboţii, senzorii şi dronele în dezvoltare?
Auto

Trecerea de la un brand de volum la unul de nişă pentru un executiv de 36 de ani din industria auto: „Primul meu obiectiv a fost să-mi cunosc oamenii din echipă“

Dora Pasăre, 36 de ani, a lăsat în toamna acestui an un brand clasat pe locul patru în topul mărcilor auto de import (Renault) pentru a se ocupa de marca Nissan, parte a aceluiaşi grup, un brand de nişă însă, situat pe locul 13 pe piaţa locală.

S-a angajat la Renault în 2003, unde avea în subordine vânzările maşinilor de clasă mică. Din 2006 a preluat funcţia de brand manager al mărcii şi a fost responsabilă de aceasta până în 2014, când a intrat pe un segment total nou, cel al crossoverelor şi al SUV-urilor, unde activează cu precădere Nissan.

„La Renault am acumulat o experienţă valoroasă în marketing şi am cunoscut foarte bine piaţa auto. Am trăit atât momente de creşteri fulminante în 2005-2007, cât şi cădere bruscă după 2009. Au fost experienţe foarte importante. Am învăţat că o decizie bună luată la momentul potrivit poate face diferenţa, la fel cum poate face diferenţa şi o atitudine pozitivă, în momente când lucrurile nu stăteau foarte bine. Sunt lucruri care te ajută în dezvoltarea ta ca om de marketing, dar ai nevoie şi de elemente de management”, a spus pentru revista Business Magazin (www.bmag.ro) Dora Pasăre, brand director la Nissan, în cadrul Renault Commercial Roumanie, compania care din vara anului 2011 comercializează pe piaţa locală mărcile Dacia, Renault şi Nissan.

Dacă marca franceză este în prezent cel de-al patrulea brand de import ca vânzări, cu o creştere a înmatriculărilor de 33% în primele zece luni, la peste 3.400 de autoturisme, Nissan ocupă locul 13 şi creşte cu peste 50% în acelaşi interval, până la aproape 900 de maşini.

„Este o lume nouă cu multe provocări. Dar primul meu obiectiv a avut legătură cu echipa pe care o coordonez. Trebuie să-ţi cunoşti oamenii şi să ştii ce îi motivează, tot ce ţine de a le câştiga încrederea, mai ales că este o echipă foarte pasionată, unită în jurul unui brand de nişă”, este de părere noul brand director al mărcii nipone.

În timp ce la Renault modelele de bază sunt cele de clasă mică, Clio şi Captur, urmate de compactul Megane, la Nissan vânzările sunt susţinute de crossoverul mic Juke şi de cel compact Qashqai, primul fiind reînnoit în primăvara acestui an, iar al doilea a ajuns deja în vară la cea de-a doua generaţie.

„Clientul de Nissan este unul mult mai exigent. Un consilier de vânzări petrece mult mai mult timp cu clientul. Este un timp al deciziei de achiziţie mai mare. Clientul se uită mai mult la produs, la performanţele şi la caracteristicile sale şi mai puţin la preţ. Este un timp mai lung de decizie, pentru un client mai exigent, către care trebuie să mergem cu standarde mai înalte de abordare”, a subliniat Dora Pasăre. Anul 2014 a fost pentru Nissan unul de vârf, având în vedere gama de modele complet reînnoită. În ultimele 12 luni, brandul nipon a lansat 12 noi modele pentru Europa şi Rusia.

Citește continuarea pe zfcorporate.ro

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.