Auto

Transfer-surpriză: Brent Valmar l-a recrutat pe Cristian Milea pentru a conduce marca Audi, la Porsche România

Transfer-surpriză: Brent Valmar l-a recrutat pe Cristian...

Autor: Bogdan Alecu

16.12.2020, 09:49 489

Cristian Milea, directorul de ţară pentru Opel în cadrul Opel Southeast Europe, a preluat funcţia de director de marcă pentru Audi în cadrul Porsche România, începând cu luna aceasta.

Cristian Milea ocupă în continuare şi funcţia de preşedinte al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), iar timp de opt ani şi jumătate a condus marca Opel pe piaţa locală.

"Transferul" are loc în condiţiile în care din 2021 importurile mărcii Opel vor fi preluate de Trust Motors, compania controlată de Gheorghe Dolofan şi ultimul business antreprenorial de pe piaţa auto românească de import. Compania va începe 2021 cu patru mărci în portofoliu – Peugeot, Citroen, DS şi Opel. Mutarea are loc în condiţiile unei pieţe auto lovite de criza provocată de pandemie, cu volume în scădere, unde lupta pentru fiecare client este tot mai puternică.

Mutarea la Audi vine în contextul în care brandul german a înregistrat în primele 11 luni ale acestui an cea mai mare scădere dintre cele trei mărci premium germane, iar volumele sale au ajuns să reprezinte aproape o treime din cele ale BMW sau Mercedes-Benz.

Biroul din România al Opel preia astfel aceeaşi direcţie cu cele din Croaţia, Bosnia şi Slovenia, în timp ce biroul din Ungaria va continua să funcţioneze ca şi până acum. Cei 15 angajaţi şi 2 colaboratori ai biroului Opel din România vor fi transferaţi către Trust Motors în cazul în care nu apar noi modificări pe parcurs.

Odată cu preluarea mărcii de către Trust Motors, Opel va funcţiona în regim de import gestionat de un importator. Până acum, fiecare „dealer“ Opel juca şi rolul de importator, iar reprezentanţa nu gestiona stocuri de maşini, ci doar politica de comercializare.

Gheorghe Dolofan a fost printre primii oameni de afaceri români care la mijlocul anilor '90 demara oficial importul unei mărci auto, iar în prezent deţine ultimul business antreprenorial din importul de automobile.

Mai mult, Gheorge Dolofan nu numai că deţine prin Trust Motors importurile mărcii Peugeot de la mijlocul anilor '90, ci din 2012 a preluat şi importurile Citroen - singurul caz în care un anterprenor preia importurile de la o reprezentanţă locală, după ce Grupul PSA a decis închiderea Citroen România. Mai mult, acea înţelegere a reprezentat o premieră la nivel mondial pentru Citroen.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO