Auto

Test Auto ZF: Renault Megane Sport Tourer 1,6 dCi 130 CP, concentrat pe familie. Galerie FOTO

Vedeţi cum arată noul Renault Megane Sport Tourer 1,6 dCi 130 CP. Galerie FOTO

Vedeţi cum arată noul Renault Megane Sport Tourer 1,6 dCi 130 CP. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

22.12.2016, 13:14 1087

Cea de-a patra generaţie a lui Megane în versiunea Sport Tourer vine acum să impună Renault pe un segment tot mai competitiv. De această dată noul model vine cu un atu important - a fost desenat de unul dintre cei mai buni designeri auto din lume – Laurens van den Acker, iar din acest proces a rezultat una dintre cele mai frumoase compacte break de pe piaţă. Acest lucru nu este o coincidenţă, Clio, Captur, Kadjar, Espace şi Talisman urmând linia de design „latin”.

O familie cu trei sau patru membri nu are niciodată suficient loc în portbagaj, iar tocmai acest factor i-a determinat pe francezii de la Renault să proiecteze noul Megane Sport Tourer, breakul familiei, în aşa fel încât să fie cât mai spaţios şi mai accesibil. În total, portbagajul are 521 de litri (cu 3 litri mai puţin decât generaţia anterioară şi cu 137 de litri mai mult decât versiunea hatchback), în condiţiile în care maşina are 4,63 de metri lungime şi 1,45 metri înălţime, fiind cu 67 mm mai lungă şi 20 mai joasă decât generaţia anterioară.

Dar capacitatea portbagajului nu este singura caracteristică a acestuia, iar Renault propune mai multe soluţii pentru a depozita bagajele într-un mod organizat – podeaua poate fi amplasată pe două niveluri şi există o porţiune care se retrage pentru a împărţi portbagajul în două spaţii. La acestea se adaugă benzi elastice şi cârlige pentru a agăţa pungile de cumpărături. Datorită faptului că maşina are un portbagaj cu podea dublă, între acestea se poate forma un spaţiu cu o înălţime de 6 cm în care să se depoziteze obiectele mici sau cele pe care nu le vrei la vedere. În plus, datorită faptului că marginea portbagajului este mult mai joasă, şi accesul la portbagaj se poate face mult mai facil. Pentru cei ce doresc să monteze în portbagaj un mini-frigider, există şi o priză de 12V.

Tot în ceea ce priveşte spaţiul, breakul oferă mai mult spaţiu pasagerilor spate, în condiţiile în care aceştia stau cu 4 cm mai sus decât stau în versiunea hatchback.

Materialele utilizate la interior sunt acum de o calitate mai bună comparativ cu generaţia anterioară, iar în plus, maşina este foarte bine antifonată. Cel mai bun test în acest sens este un drum pe primii 20 km din Autostrada Soarelui, unul dintre cele mai zgomotoase drumuri din România, iar în Megane break zgomotul resimţit este unul minim, astfel încât la 130 km/h pe acea porţiune pasagerii pot discuta fără să ridice glasul. În plus faţă de hatchback, varianta estate are un ampatament de 2,71 metri, faţă de 2,66 m în cazul versiunii hatch, iar acest lucru înseamnă un confort mai ridicat la drum lung.

Motorul dCi de 131 CP este unul silenţios, cu un cuplu motor disponibil la turaţii joase (320 Nm de la 1.750 rpm) şi care la un drum pe autostradă, cu o viteză de 130 km/h în condiţii bune de drum înregistrează un consum mediu de 5,5 – 6 litri/100 km

Cu ce vine Megane în plus faţă de restul modelelor din gamă? Cu o semnătură de lumini specială. în partea frontală farurile au lumini de zi în forma literei C, în timp ce în spate, luminile roşii de întind de la stopuri până aproape de emblema amplasată central. Astfel, într-o industrie unde maşinile seamănă tot mai mult între ele, Megane reuşeşte să se evidenţieze şi să poată fi recunoscut din depărtare, mai ales că şi luminile roşii din spate rămân aprinse pe timp de zi, nu doar LED-urile frontale.

Pentru a primi cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP Megane dispune de sistem de frânare pentru evitarea unui impact, sistem de recunoaştere a semnelor rutiere – şi de afişare a acestora pe head-up display şi parcare autonomă în cazul celor de confort. Alături de acestea sunt sistemele de asistenţă şi avertizare precum cel care te atenţionează la părăsirea fară semnalizare a benzii de rulare, a prezenţei unui alt vehicul în unghiul mort, păstrarea distanţei faţă de maşina din faţă dar şi asistenţă pentru faza lungă. Cu toate că pare multă electronică, aceste sisteme ar trebui să devină obligatorii pentru România, având în vedere că ocupăm un loc fruntaş când vine vorba de numărul de accidente rutiere ce au loc în fiecare an.

La interior noul Megane face un salt important în ceea ce priveşte ergonomia şi calitatea materialelor utilizate. Spre exemplu, sistemul multimedia este încorporat în R-Link 2 ce dispune de un display de 8,7 inchi amplasat „portrait”, adică pe verticală şi nu pe orizontală cum eram obişnuiţi până acum, din simplu motiv că toată lumea este obişnuită cu modul de afişaj. în plus, şi R Link2 şi ceasurile de bord – digitale acum – pot beneficia de „teme” întocmai precum cele de pe un telefon, iar din meniul sistemului cel de la volan poate seta exact culoarea şi modul de afişare dorit. în plus, „tableta” afişează şi un instrument de analiză al aerului din exterior şi informează pasagerii cât de poluat este. în Capitală spre exemplu, a oscilat între „poluat” şi „foarte poluat” din cauza lipsei de măsuri a Primăriei Capitalei şi Registrului Auto Român care nu iau măsuri pentru a creşte calitatea aerului respirat.

Probabil una dintre cele mai utile dotări ale Renault este cheia inteligentă care a fost proiectată tocmai în România, de către Continental, la Timişoara. Spre deosebire de generaţia anterioară aceasta permite maşinii să „simtă” când proprietarul se apropie cu cheia de maşină, moment în care activează farurile şi rabatează oglinzile automat, iar când acţionează portiera deblochează uşile. De asemenea, la depărtarea de maşina aceasta încuie portierele. Pare simplu, dar aceasta asigură un confort ridicat.

Preţurile noului Megane estate pornesc de la 15.500 de euro cu TVA cu motorul pe benzină de 115 CP în timp ce dieselul de 130 CP pleacă în versiunea de top Intens de la 21.100 de euro cu TVA.

 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO