Auto

Test Auto ZF: Renault Koleos 2,0 dCi 175 CP 4x4, o clasă mai sus. GALERIE FOTO

.

.

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

15.08.2017, 14:58 2524

Până în 2008 singura “tentativă” a lui Renault de a concura pe segmentul SUV-urilor putea fi considerată versiunea 4x4 a lui Scenic RX4 – un  monovolum compact, înălţat şi cu bandouri laterale negre alături de un sistem de tracţiune integrală. Pe măsură ce segmentul prindea avânt, francezii au venit cu un model de sine stătător - Koleos. Acesta a fost iniţial anunţat sub forma unui concept încă din anul 2000 şi ulterior în 2006, iar modelul lansat în 2007 era proiectat alături de Nissan, iar cele mai multe maşini erau asamblate în Coreea, în cadrul Renault-Samsung.

În 2016, în cadrul Salonului auto de la Beijing a venit rândul celei de-a doua generaţii, însă acum Koleos este cu totul alt automobil. Dacă prima generaţie era gândită precum un SUV compact, acum acest segment este reprezentat în gama Renault de Kadjar, iar Koleos, este acum SUV-ul de clasă medie-superioară.

Koleos acum a ajuns la aproape 4,7 metri lungime, 1,84 m lăţime, 1,68 m înălţime şi un ampatament de puţin peste 2,7 metri lungime. Spre comparaţie, Touareg, fără îndoială unul dintre cele mai performante şi bine vândute SUV-uri din segmentul său, indiferent de generaţie are 4,8 metri lungime, 1,94 m lăţime, 1,7m înălţime şi ampatament de aproape 2,9 metri. Astfel, Koleos este uşor mai mic, însă la interior SUV-ul se simte unul foarte spaţios, perfect pentru o famile cu copii. De asemenea, portbagajul măsoară circa 500 de litri, cu 80 de litri mai puţin decât Touareg.

La nivel de design Koleos vine ca o continuare după Talisman, Kadjar şi Megane, cu faruri frontale ce pot dispune de tehnologie LED, lumini de zi LED cu semnătură în formă de “C” şi stopuri pe lăţime ce încadrează logo-ul de pe hayon.

La interior noul Koleos aminteşte de Talisman, cu tableta de 8,7 inchi montată vertical pe consola centrală. Este de apreciat că s-au utilizat materiale de calitate superioară, moi la atingere, faptul că pe versiunile superioare s-a apelat la celebra piele Nappa cusută, întâlnită până acum doar la constructorii premium, ergonomia şi sistemul multimedia. Special pentru fanii Renault, francezii au păstrat satelitul din spatele volanului pentru comenzile sistemului audio, însă pilotul automat şi computerul de bord sunt prezente pe volan.

Fără îndoială spaţiul interior extreme de generos este unul dintre cele mai importante atuuri ale noului Koleos. În spate spre exemplu, pot lua loc trei persoane fără probleme, chiar şi la un drum foarte lung iar spaţiul la picioare concurează cu cel dintr-o limuzină de lux. În ceea ce priveşte portbagajul, cu cei 579 de litri, acesta poate acomoda bagajele unei familii pentru cel puţin o vacanţă de două săptămâni. În ceea ce priveşte spaţiile de depozitare acestea se regăsesc din plin, de la torpedoul spaţios, la cotiera adâncă, spaţiile de depozitare de pe consola centrală şi buzunarele încăpătoare de pe portiere.

Odată ce ne uităm la gama de motorizări, aici începe diferenţierea de Touareg. Dacă SUV-ul cel mare de la Volkswagen mizează pe motoare mari, francezii se concentrează cele de 2,0 litri. Din acest motiv, am testat propulsorul 2,0 dCi 175 CP. Gama include şi dieselul de 1,6 litri şi 130 CP, însă având în vedere dimensiunile maşinii şi capacitatea acesteia de transport, este recomandat un motor mai puternic. Revenind la cel de 175 CP cuplat la cutia de viteze X-Tronic – care este una de tip CVT – cutie cu variaţie continuă, care nu dispune de pinioane ci de un con, astfel încât se elimină „timpii morţi” din momentul schimbării treptelor de viteză. Motorul dispune de un cuplu de 380 Nm, valoare suficientă pentru a imprima un caracter dinamic SUV-ului de 1,6 tone. Vestea bună este că transmisia CVT a fost îmbunătăţită, iar aceasta oferă o senzaţie tot mai apropiată de o cutie automată clasică - în cazul CVT este cunoscut faptul că acestea turează destul de mult motorul, rezultând un disconfort la nivelul pasagerilor.

În ceea ce priveşte consumul, pe un traseu format din traficul de Bucureşti şi un traseu de 200 km pe un drum naţional cu o bandă pe sens consumul mediu a fost între 7 şi 7,5 litri/100 km, valoare comparabilă cu cea a unui Duster 1,5 dCi 110 CP 4x4 cu transmisie manuală. Oficial consumul mediu este de 5,8 litri/100 km, valoare care poate fi atinsă, însă cu un stil de condus pe măsură.

La capitolul performanţe dinamice, Koleos reuşeşte un sprint de la 0 la 100 km/h în 9,3 secunde, iar la nevoie poate rula cu până la 196 km/h. Desigur, cine optează pentru Koleos va miza în primul rând pe confort, iaraici contează foarte mult suspensia care absoarbe foarte bine denivelările şi nu este deloc zgomotoasă. Pe de altă parte, dimensiunile caroseriei, garda la sol şi suspensia setată pe confort influenţează dinamica maşinii pe viraje, însă cine cumpără acest automobil cu siguranţă nu va parcurge în viteză trasee sinuoase de munte. Pe de altă parte, garda la sol generoasă, de 21 cm, sistemul de tracţiune integrală cu diferenţial central blocabil fac din Koleos o alegere bună pentru cei ce doresc să parcurgă fără probleme drumuri de munte, atât vara cât şi iarna.

Preţul de pornire pentru Koleos în România este de 30.500 de euro cu TVA, pentru versiunea cu tracţiune faţă, cutie de viteze CVT şi dieselul de 175 CP şi echiparea de bază care include aer condiţionat manual, geamuri electrice faţă/spate, faruri cu halogen şi sistem multimedia cu display de 4,2 inchi. Versiunea testată are un preţ de plecare de de 37.500 de euro şi vine cu tracţiune integrală, faruri cu LED, care oferă o performanţă foarte bună pe timp de noapte, sistem multimedia R-Link2 cu display de 8,7 inchi.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO