Auto

Test Auto ZF: Renault Clio facelift 1,5 dCi 110 CP Bose, accent pe rafinament

Vedeţi aici cum arată Renault Clio facelift  1,5 dCi 110 CP Bose, accent pe rafinament. Galerie FOTO

Vedeţi aici cum arată Renault Clio facelift 1,5 dCi 110 CP Bose, accent pe rafinament. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu

29.06.2017, 11:28 825

Atunci când a fost lansat în 2012, cea de-a patra generaţie a lui Clio a adus în gama constructorului francez un suflu nou în materie de design, fiind primul Renault de serie lansat sub conducerea lui Laurens van den Acker la comanda departamentului de design.

Clio este al doilea cel mai bine vândut automobil la nivel european, după principalul său rival – Fiesta, dar faţă de care se află la o distanţă de numai câteva mii de maşini în primul trimestru al acestui an. În România Clio este la nivelul primelor cinci luni ale acestui an cel mai bine vândut model de clasă mică de import, cu 1.350 de maşini livrate, în creştere cu 18% faţă de perioada similară din 2016.

În timp ce designul era într-adevăr unul spectaculos pentru clasa sa, atât pentru versiunea în cinci uşi cât şi pentru break – unde saltul de la vechea generaţie era imens, la interior se puteau observa elemente care te duceau cu gândul la o reducere a costurilor. Printre acestea se pot aminti gurile de ventilaţie de pe consola centrală, realizate anterior dintr-un plastic mai sensibil. Acum acest inconvenient a fost rectificat, iar calitatea lor este net superioară. Per total la interior întâlnim materiale mai bune, finisaje superioare celor întâlnite pe modelul anterior şi suprafeţe mai plăcute la atingere precum plasticul moale de pe planşa de bord. De asemenea, suprafeţele „piano black” din interior, alături de inserţiile cromate, contribuie semnificativ la imaginea noii generaţii.

Pentru pasageri spaţiul din interior este unul suficient de mare. Patru adulţi pot călători fără probleme la un drum lung, având spaţiul necesar. Mai mult, scaunele faţă sunt confortabile şi oferă o bună susţinere laterale. Tot pentru drumuri lungi regăsim şi suficiente spaţii de depozitare - în portieră, la baza consolei centrale, suport pentru pahare pe tunelul median dintre scaune. Tot în ceea ce priveşte spaţiul interior, trebuie menţionat portbagajul de 300 de litri, printre cele mai spaţioase din clasa mică.

La exterior schimbările sunt minore, însă Clio rămâne fără îndoială unul dintre cele mai frumoase modele din segmentul său, neavând nevoie de modificări semnificative.

La nivelul părţii frontale farurile au acum noua semnătură LED în formă de „C”, o bară faţă cu mici modificări şi un logo mai mare. De asemenea, la nivelul spatelui, noul Clio vine cu stopuri noi şi mai mult crom.

În plus, cei de la Renault oferă mai multe posibilităţi de personalizare, de la o vopsea specială, la alte nuanţe pentru plafon şi carcasele oglinzilor retrovizoare. La interior versiunea Bose vine cu sistem audio de înaltă fidelitate realizat de celebrul brand.

O altă îmbunătăţire semnificativă a fost realizată la nivelul suspensiei. Dacă cea din 2012 era ceva mai dură, acum absoarbe mult mai bine denivelările.

Cu toate că tot mai mulţi anunţă dispariţia dieselului, acesta rămâne în continuare una dintre opţiunile viabile, mai ales datorită consumului mic de combustibil. Mai mult, noua generaţie vine cu dCi-ul de 110 CP care oferă performanţe dinamice foarte bune, accelerând de la 0 la 100 km/h în 11,2 secunde, cu 1,7 secunde mai repede decât dieselul de 90 CP. Mai mult, consumul acestuia este mai mic decât al versiunii de 90 CP – 3,5 litri/100 km în regim mixt, 3,3 în extraurban şi 3,8 litri în oraş. În realitate, am înregistrat un consum mediu de 4,5 litri/100 km, fără a acţiona modul Eco, cu trei adulţi plus bagajele aferente, atât în Bucureşti cât şi pe drum naţional cu o bandă pe sens.

În ceea ce priveşte preţul, dieselul dCi 110 CP se regăseşte pe ultimele două versiuni de echipare, Intens şi GT Line şi costă 15.800, respectiv 16.300 de euro cu TVA.

Ambele versiuni vin cu climatizare automată, faruri full LED, pachet design exterior, toate geamurile electrice. Pentru sistemul multimedia R-Link şi sistemul audio Bose se mai achită 900 de euro, în timp ce doar R-Link costă suplimentar 500 de euro.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO