Auto

Test Auto ZF: Peugeot 2008 1,6 Hdi, surpriza franceză. Galerie FOTO

Test Auto ZF: Peugeot 2008 1,6 Hdi, surpriza franceză....

Autor: Bogdan Alecu

18.05.2014, 19:26 1207
 

Automobilele de clasă mică sunt proiectate pentru a face faţă cerinţelor din mediul urban, dar care să poată fi utilizate şi la un drum mai lung în afara oraşelor. Dar acest lucru nu se aplică şi pentru 2008. Francezii de la Peugeot au fost printre primii care au lansat un crossover de clasă mică pe noul segment. Aproape simultan cu 2008 a venit Renault cu Captur, ambele fiind crossovere disponibile numai cu tracţiune faţă, iar la scurt timp au urmat Opel Mokka şi Chevrolet Trax. În timp ce piaţa crossoverelor de clasă mică a urcat rapid anul trecut la peste 400.000 de unităţi, americanii de la Ford spun că ei încă testează piaţa cu EcoSport, model care va veni abia la anul în România, adică la aproape trei ani de când francezii au „inaugurat” segmentul.

Cu ce iese în evidenţă 2008? În primul rând prin designul exterior de crossover. Nu este la fel de extravagant cum este cel al lui Captur, însă nici conservator. Dar ce evidenţiază 2008 este interiorul. Odată ce ai luat loc la volan observi poziţia înaltă de condus, volanul de dimensiuni mai mici decât erai obişnuit şi ceasurile de bord amplasate deasupra volanului. Senzaţia este că de afli la volanul unui monovolum, însă tocmai această poziţie înaltă de condus atrage clienţii către crossovere.

Materialele utilizate la interior sunt plăcute iar displayul sistemului multimedia scoate în evidenţă nota de modernism. În plus, portbagajul de peste 330 de litri face faţă cu brio oricăror cerinţe de transport. Tot la acest capitol trebuie apreciat faptul că odată rabatată bancheta spate se formează o suprafaţă plană de depozitare între portbagaj şi scaunele faţă, ce scoate şi mai mult în evidenţă caracterul polivalent al maşinii.

La drum lung suspensia este printre punctlee forte ale maşinii. Trenul de rulare amortizează cu brio denivelările fără zgomode deranjante, în timp ce volanul de diametru mai mic nu face decât să scoată şi mai mult în evidenţă direcţia precistă şi plăcută la manevrare.

Tot în trend cu maşina este şi motorul. Probabil cea mai bună alegere din gama disponibilă este dieselul de 1,6 litri HDi şi 115 CP cuplat la o cutie de viteze precisă cu 6 trepte. Acesta oferă un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h de numai 10,4 secunde, în timp ce la drum lung se poate obţine foarte uşor un consum mediu de sub 4 litri/100 km.

Tocmai pentru că 2008 este un crossover, francezii l-au echipat cu un sistem denumit Grip Control, care prin setarea ESP-ului îl ajută pe cel de la volan să traverseze mai uşor porţiuni accidentate, sau suprafeţe acoperite cu zăpadă, noroi sau nisip, frânând roata care are mai multă aderenţă până la curăţarea celorlalte acoperite cu noroi sau zăpadă. Sistemul controlat printr-un comutator similar cu cel regăsit într-un Land Rover are cinci moduri – standard (asfalt uscat), zăpadă, all terrain, nisip şi ESP. Desigur, acesta nu poate înlocui un sistem 4x4, dar garda la sol plus acesta pot ajuta la nevoie.

Preţul de pornire pentru un Peugeot 2008 este de 13.060 de euro cu TVA pentru versiunea de bază cu motor pe benzină de 1,2 litri şi 82 CP, în timp ce dieselul de 1,6 litri şi 115 CP porneşte de la 17.974 de euro cu TVA.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO