Auto

Test Auto ZF: Nissan X-Trail, off-roaderul de familie. GALERIE FOTO

Prima generaţie a X-Trail a fost lansată în 2001, iar la acea vreme venea ca o completare în gama Nissan alături de Terrano II, SUVul compact de la acea vreme şi Patrol, off-roaderul de mari dimensiuni al gamei. X-Trail a fost gândit ca un automobil de teren, de clasă medie, ce se dorea a fi un crossover între SUV-uri şi off-roadere, care să ofere atât performanţe în afara drumurilor, cât şi un confort bun pe acestea. Ideea a fost respectată atât de prima, cât şi de a doua generaţie. Odată cu cea de-a treia, prezentată în septembrie anul trecut în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, X-Trail s-a aliniat la noua filozofie a mărcii alături de noua linie de design alături de Murano, Qashqai şi viitoarele Pathfinder şi Navara. Dacă în primele imagini Qashqai şi X-Trail păreau aproape identice, în realitate cel din urmă este suficient de diferit pentru a nu fi confundat cu SUV-ul compact. Dar, odată cu noul design, X-Trail a pierdut imaginea de off-roader în favoarea uneia de SUV de familie.

Design-ul noului X-Trail înglobează liniile fluide şi elegante ale unui crossover modern şi aspectul robust al unui off-roader. Farurile cu LED - atât pentru faza lungă cât şi pentru faza de drum, sunt standard pe versiunile de vârf de gamă, iar impreună cu jantele de 19” din aliaj contribuie la amplasarea lui X-Trail aproape de segmentul premium.

Versatilitatea modelului, preluată de la modelul anterior, este „optimizată” pe noul X-Trail graţie şi opţiunilor de depozitare oferite de podeaua dublă. Zona de încărcare poate fi organizată într-un spaţiu inferior şi unul superior dintr-o simplă mişcare.  Se pot încărca pana la 10 kg de bagaje, cu poliţa de separare maxim ridicată, şi până la 75 kg de bagaje cu poliţa coborâtă. În plus, accesul la zona de bagaje se face foarte uşor prin deschiderea electrică a haionului prin intermediul telecomenzii. În plus, bancheta spate poate fi ajustată fie prin deplasarea sa faţă-spate, pentru a micşora volumul portbagajul în favoarea pasagerilor sau invers, cât şi prin reglarea spătarului (individual pentru pasagerii spate), elemente care din nou, contribuie la confortul pasagerilor.

Odată cu trecerea la o nouă generaţie, SUV-ul a beneficiat şi de un update „tehnologic”. X-Trail este primul model echipat cu ultima generaţie a sistemului NissanConnect de navigaţie, informaţie şi divertisment. În plus, şoferii dispun de o serie întreagă de elemente de asistenţă, prin sistemul Nissan Safety Shield. Pe lângă acestea, sistemul NissanConnect poate fi conectat la telefoanele inteligente, oferind contact permanent cu lumea exterioară. Iar aplicaţiile diverse - de la muzica şi reţele de socializare până la zona de divertisment şi călătorii. Sistemul de navigaţie prin satelit de ultimă generaţie integrează motorul de căutare al Google pentru a furniza informaţii din cele mai diverse, de la previziuni meteo şi staţii de alimentare, pana la hoteluri, restaurante şi multe alte puncte de interes. Funcţia Send-to-Car le permite şoferilor să îşi planifice următorul drum încă de acasă şi să transfere traseul catre NissanConnect printr-un simplu clic. Suplimentar, sunt disponibile transferul de fisiere audio prin Bluetooth, conexiune cu telefonul mobil şi prize USB şi Aux. Pe de altă parte, cu toate că este vorba de un sistem complet nou, grafica utilizată este foarte asemănătoare cu cea prezentă pe modele mai vechi ale Nissan. Pe lângă sistemul de infotainment, între ceasurile de bord se regăseşte displayul computerului de bord cu un display de cinci inchi pe care sunt afişate o serie de 12 afişaje grafice disponibile prin rotaţie pe care sunt afişate informaţii legate de viteza de rulare, instrucţiuni detaliate de navigare, conţinut audio, recunoaşterea semnelor din trafic, instrucţiuni de condus eco, distribuţia cuplului în mod 4x4 şi atenţionare de oboseală la volan.

În ceea ce priveşte trenul de rulare, noul X-Trail preia sistemul electronic Nissan de tracţiune integrală, ALL MODE 4x4i. Controlat printr-un buton amplasat pe consola centrala, acesta îi oferă şoferului posibilitatea de a alege între cele trei moduri : tracţiune faţă, Auto( distribuţie electronică faţă/spate în funcţie de aderenţa fiecărei roţi) şi Lock, mod în care blochează diferenţialul central, iar puterea este împărţită în mod egal între cele două punţi, mod recomandat în off-road cu dificultate mare sau pe teren cu aderenţă redusă.

În plus, Nissan a creat 4 sisteme electronice care oferă confort suplimentar şi mai multă siguranţa la bord. Cele două premiere mondiale sunt Active Ride Control şi Active Engine Break. Sistemul Active Ride Control monitorizează suprafaţa drumului şi detectează denivelările care ar putea destabiliza maşina, modificând setările suspensiilor pentru a compensa acest inconvenient. Active Engine Brake optimizează puterea transmisiei Xtronic şi frânează suplimentar motorul la curbe sau în decelerări, până la oprire completă. Avantajele concrete ale acestui sistem se traduc prin micşorarea distanţelor de frânare şi control mai bun, fără a solicita la maximum pedalierul. Nu în ultimul rând, Uphill Start Support şi Advanced Descent Control sunt alte două sisteme suplimentare de asistenţă care vin în completarea gamei de echipamente avansate disponibile pe noul Nissan X-Trail.

Singura motorizare disponibilă pentru X-Trail este dieselul de 1,6 litri dCi de 130 CP, disponibil atât cu tracţiune integrală cât şi numai cu tracţiune faţă, şi poate fi cuplat atât al o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, cât şi la una automată Xtronic cu variaţie continuă, de tip CVT. Modelul testat era echipat cu tracţiune integrală şi cutie de viteze manuală. În modul 4x2, cu tracţiune faţă, am înregistrat un consum mediu de 6,2 litri/100 km, consum ce se apropie de 7 litri/100 km în modul 4x4. Pe trasee de off-road, consumul creşte spre 8 litri/100 km, având în vedere condiţiile de drum. Dinamic, maşina poate înlocui cu brio un break sau chiar un monovolum, având în vedere opţiunea de a avea 7 locuri.

Preţul de pornire pentru un X-Trail cu tracţiune faţă, transmisie manuală şi 5 locuri este de 26.990 de euro cu TVA, în timp ce dieselul 4x4 pleacă de la 30.590 de euro. Un model de top, cu tracţiunea integrală şi 7 locuri costă de la 36.440 de euro.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.