Auto

Test auto ZF: Nissan Micra, japoneza care reinventează eficienţa - GALERIE FOTO

Test auto ZF: Nissan Micra, japoneza care reinventează eficienţa - GALERIE FOTO

Test auto ZF: Nissan Micra, japoneza care reinventează eficienţa

Autor: Bogdan Alecu

07.10.2011, 15:19 832

Nissan atacă în forţă clasa mică după o lungă perioadă în care fie s-a concentrat pe SUV-uri, fie pe maşini supersport precum GT-R. Noua Micra însă se anunţă un concurent redutabil în segmentul său.

Clasa mică a fost aproape din totdeauna cel de-al doilea cel mai competitiv segment, atât la nivel local, cât şi european. Mai mult, fiecare constructor acordă maşinilor mici o atenţie deosebită în condiţiile în care acestea reduc considerabil media emisiilor de dioxid de carbon.

Nissan îşi consolidează poziţia în segmentul B prin lansarea în România a noii Micra. Este al treilea model de clasă mică din oferta Nissan după Note şi Juke.
A patra generaţie Nissan Micra este un model complet nou, construit pe noua platformă V a constructorului nipon. Pentru moment, noua generaţie poate fi achiziţionată doar cu un propulsor de 1.2 litri în trei cilindri care dezvoltă 80 CP şi 110 Nm. Motorul este complet nou, este dezvoltat de Nissan şi promite a fi extrem de eficient. Lucru care pare a fi adevărat. Mai mult, la acest capitol trebuie subliniat că vorbim de un nou motor de 1,2 litri proiectat special şi nu este cel în patru cilindri regăsit pe modele Dacia şi Renault.

În traficul din Bucureşti am obţinut un consum mediu chiar şi sub 7 litri, în condiţiile în care Nissan promite un consum urban de 6,1 litri pentru cutia manuală şi 6,7 litri pentru modelul echipat cu o unitate CVT. Micra în schimb a recuperat extraurban. Constructorul promite un consum de 4,3 litri iar în test am obţinut o valoare de 4,1 litri fără mari eforturi. Cea mai bună dovadă a economiei este faptul că am parcurs un drum de 250 km, 80% extraurban, cu jumătate dintr-un sfert de rezervor, în condiţiile în care am condus chiar sportiv şi foarte puţin economic. Cu toate că motorul de 80 CP nu promite mult, mai ales că pe fişa tehnică scrie că accelerează de la 0 la 100 km/h în 13,7 secunde, maşina pare chiar sportivă - având numai 985 kg. Motorul este plăcut la condus, urcă repede în turaţii şi îţi oferă senzaţia că ai cel puţin 120 CP sub capotă.
Un alt atuu al noului model Nissan este manevrabilitatea. Raza de bracaj este cea mai mică din segmentul B, adică 4,65 metri. în premieră pentru segmentul B constructorul nipon oferă în dotarea standard pentru nivelul de echipare Tekna sistemul Park Assist - un asistent care îţi comunică dacă ai spaţiu suficient pentru a parca maşina.

La interior Micra rămâne "un japonez". Habitaclul prezintă elemente preluate de la Juke, precum gurile de ventilaţie, volanul sau unitatea multimedia, dar reuşeşte să păstreze o notă de originalitate cu designul sistemului de climatizare. În ceea ce priveşte spaţiul, Micra are un portbagaj de 265 de litri, mai mult decât suficient pentru o vacanţă (nu foarte lungă) în doi. Din punct de vedere al spaţiilor de depozitare trebuie să menţionăm şi cel din scaunul din dreapta, al cărui şezut se poate rabata - spaţiu ideal pentru o geantă mică spre exemplu.

Noul Nissan Micra este disponibil în trei variante de echipare: Visia, Acenta şi Tekna. Cutia de viteze manuală este disponibilă pentru toate cele trei variante de echipare, în timp ce transmisia automată CVT este disponibilă în combinaţie cu varianta Acenta.

Date tehnice

Propulsie: L3, 1.198 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu cinci rapoarte, 80 CP la 6.000 rpm, 110 Nm la 4.000 rpm.
Performanţe: 0-100 km/h 13,7 secunde, viteză maximă 170km/h, consum mediu 5 l/100 km, emisii CO2 115 g/km.
Preţ: între 11.500 şi 14.000 euro cu TVA

Foto: Mihai Dăscălescu

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO