Auto

Test Auto ZF: Nissan Juke, practic, cu accent pe imagine

Celebru pentru automobilele sale pentru off-road, Nissan a schimbat strategia începând cu 2007, când a lansat modelul Qashqai şi odată cu acesta segmentul crossoverelor. După Qashqai a urmat Juke în 2010 ce a dus crossoverul în clasa mică, iar concurenţa a reacţionat abia în 2013 când Opel a venit cu Mokka, Peugeot cu 2008 şi Citroen cu C4 Cactus, în timp ce Juke deja se vinde în aproape 100.000 de unităţi anual. Din acest motiv, când majoritatea abia au lansat un model pe acest segment, Nissan vine cu Juke facelift.

Restilizarea lui Juke este una cât se poate de discretă şi apelează la schimbări de detalii cum ar fi stopuri cu noi nuanţe, spoilere faţă şi spate redesenate şi blocuri optice noi în partea cuperioară a capotei – cele care includ LED-urile de zi şi poziţiiile. În plus, la aceste schimbări se pot adăuga noi elemente de design precum eleron pentru hayonul portbagajului sau inele pentru farurile principale (care includ faza scurtă şi cea lungă).

Odată urcat la bord, cel de la volan are impresia că se află într-un adevărat SUV datorită poziţiei înalte de condus. Spaţiul este peste cel întâlnit în clasa mică, chiar şi pentru locurile din spate. Singurul minus îl reprezintă faptul că volanul nu este reglabil şi pe adâncime.

Cu toate că maşina are un preţ de pornire de circa 15.500 de euro cu TVA, materialele utilizate la interior sunt de bună calitate, fiind peste cele dintr-un Renault Captur, Peugeot 2008 sau Citroen C4 Cactus. Datorită echipării superioare Tekna şi opţionalelor, preţul modelului testat este de aproape 22.300 de euro cu TVA.

Şi izolarea fonică a maşinii este peste concurenţa directă, iar acest lucru se reflectă în percepţia de calitate. De asemenea, şi tapiţeria din piele este una de calitate ce aminteşte de faptul că şi Nissan activează aproape de segmentul premium. Cu toate că este o maşină de segment B, cei de la Nissan au avut grijă să implementeze multe spaţii de depozitare, inclusiv unul pentru mobil în faţa schimbătorului de viteze. Capacitatea portbagajului este de 354 de litri şi poate fi extinsă prin rabatarea banchetei spate, maşina fiind astfel un concurent puternic şi pentru maşinile compacte.

Începând cu versiunile superioare, gama de echipamente disponibile pe Juke apropie modelul de segmentul superior prin dotări precum Nissan Dynamic Control, care controlează funcţiile maşinii în trei moduri – Sport, Normal şi Eco, prin modificări asupra sistemului de climatizare dar în special asupra motorului, care poate deveni mai performant sau mai economic. La acesta se adaugă Nissan Connect Plus, cu display touchscreen de 5,8 inchi şi camere video în portbagaj şi oglinzile laterale, pentru a oferi celui de la volan o imagine de sus asupra maşinii ce facilitează manevrele la parcare în spaţiile înguste.

Modelul testat era echipat cu motorul pe benzină de 1,2 litri de 115 CP şi 190 Nm, cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte, foarte plăcut la condus, atât în extraurban, unde consumul mediu a fost în test de 6,5 litri/100 km, în timp ce în Capitală consumul creşte spre 8 litri/100 km.

 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.