Caută doar în titlu
Auto

Test Auto ZF: Nissan Juke – Legenda revine

Nissan Juke este cel care a pornit moda SUV-urilor mici, în 2010. Este primul dintr-un segment care a luat prin surprindere întreaga industrie auto europeană şi mondială. Chiar dacă în trecut au mai existat tentative, precum Mitsubishi Pajero Pinin, sau modelele Daihatsu, din cauza designului nu prea atractiv pentru europeni acestea au rămas maşini de nişă.

Juke a surprins piaţa auto în 2010 printr-un design surprinzător, genul de design care fie îţi place, fie nu. De asemenea, la interior Juke amintea de o "jucărie" cu butoane colorate şi o consolă între scaune care copia designul unei motociclete sport. Poate singura "dezamăgire" dacă se poate spune aşa, este faptul că acum interiorul noului Juke este mult "îmblânzit", cu un design mai cuminte, iar singurul element mai spectaculos sunt scaunele sport cu boxe Bose integrate în tetieră.

Dacă în 2010 Juke nu avea niciun rival – deşi practic Dacia Duster a fost lansată în 2010 tot pe acelaşi segment, acum are cel puţin 21 de rivali numai la nivel european, iar segmentului său, competiţia este una foarte puternică. Pe de altă parte, noul Juke a venit la aproape 10 ani de la prima generaţie.

Noul Juke vine însă cu o nouă soluţie - în era în care simplitatea este cea mai bună soluţie, micul SUV vine cu un singur motor – 1,0 supraalimentat, în 3 cilindri, de 117 CP – motor care este produs de anul trecut şi la Mioveni. Astfel soluţia preferată de niponi este exact opusul celei preferate de fraţii de alianţă de la Renault pentru Captur, model care dispune de o gamă foarte mare de motorizări, de la diesel, benzină, GPL şi hibrid plug-in.

Motorul de 1,0 litri are un cuplu de 180 Nm disponibil de la 1.750 rpm, iar cu funţia de Overboost, valoarea urcă până la 200 Nm. Spre deosebire de concurenţa sa directă, care vine cu motoare de 130, 140, 155 CP, Juke vine cu o abordare mai prudentă.

Pe de altă parte, chiar şi cu numai 117 CP, Juke vine cu performanţe dinamice rezonabile, în special atunci când motorul este exploatat într-un regim de turaţii mai înalte. În plus, pentru confort, există 2 transmisii – una manuală cu şase trepte şi una automată, cu dublu ambreiaj şi 7 trepte – care a echipat şi modelul testat.

Oficial, noul Juke promite  să fie cu 30% mai economic decât vechiul model – luând etalon vechea motorizare de 1,6 litri. Consumul mediu atins în test a fost de 6-6,5 litri/100 km, luând în calcul traficul din Bucureşti şi 200 km de autostradă, însă unde s-a rulat cu 120 km/h. Oficial, consumul mediu în regim WLTP este de 6,5 litri/100 km. În cazul traficului urban, consumul mediu a fost între 9 şi 10 litri/100 km, valoare similară cu modele concurente.

În ceea ce priveşte performanţele dinamice, Juke cu transmisia automată accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,1 secunde, în timp ce versiunea cu transmisie manuală accelerează în 10,4 secunde.

La interior, designul a devenit unul similar cu al concurenţei iar modul în care sunt amplasate comenzile aminteşte de Hyundai sau Ford.

În ceea ce priveşte materialele, acestea au fost mult îmbunătăţite, iar materiale precum Alcantara se regăsesc inclusiv pe partea superioară a planşei de bord.

Ce este de apreciat la Juke este faptul că în continuare sistemul multimedia şi cel de climatizare vine cu butoane fizice, nu cu touch, ceea ce înseamnă un plus de ergonomie. Cu toate că trendul actual mizează pe butoane touch şi comenzi implementate în sistemul multimedia, un model nou cu butoane fizice pare o adevărată gură de oxigen în acest moment.

Dar ce este cu adevărat important pentru Juke este spaţiul. Vechiul model era întradevăr unul de clasă mică, cu locuri strâmte pe bancheta spate, însă acum totul este diferit. Ampatamentul a crescut cu 10 cm, valoare transferată direct la interior, iar acum spaţiul pentru genunchi a ajuns la 60 cm, ceea ce înseamnă că un adult de 1,8 metri înălţime poate sta acolo fără probleme.

De asemenea, şi portbagajul a crescut acum, de la 354 la 422 de litri, ceea ce înseamnă că dispune de mai mult spaţiu ca un model compact.

Ca minusuri, singurele elemente care pot fi criticate la Juke este antifonarea, care nu face faţă la viteze mari pe autostradă şi rafinamentul motorului în 3 cilindri – scaunele având tetiera integrată, acestea tremură uşor în partea de sus.

Ca noutăţi, Juke vine cu o serie de sisteme de siguranţă precum frânare automată în situaţii de urgenţă, detecţie pietoni şi biciclişti, păstrearea benzii de rulare, tempomat adaptiv, recunoaşterea semnelor de circulaţie şi chiar integrarea Google Assistant prin care pot fi date comenzi vocale. Sistemul multimedia este uşor de folosit.

Lista sistemelor de siguranţă este completată de monitorizarea stării de oboseală, avertizarea la ieşirea din parcare şi sistemul Nissan ProPilot, sistem ce permite o conducere semi-autonomă în trafic aglomerat.

Oficial, preţul comunicat pentru Juke pleacă de la 15.140 de euro cu TVA prin programul Rabla.

 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.