Auto

Test Auto ZF: Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi, accent pe motorizare

 Test Auto ZF: Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi, accent pe motorizare

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi

Autor: Bogdan Alecu

07.07.2011, 11:45 798

Santa Fe a fost mulţi ani la rândcel mai sau al doilea cel mai bine vândut SUV de pe piaţa autolocală. Anul trecut a beneficiat de un facelift, dar lansarea unornoi concurenţi pe piaţă l-au făcut să coboare puţin în clasament.Chiar şi aşa, pentru cine doreşte spaţiu uriaş în habitaclu şi unmotor puternic şi economic, Santa Fe este în continuare de luat încalcul, mai ales în condiţiile în care poate dispune de şaptelocuri.

La facelift partea frontală asuferit cele mai multe schimbări. Avem o spoiler nou, o altă grilăpentru radiator şi faruri modificate. Schimbările nu suntputernice, însă ajută la îmbunătăţirea imaginii. La interiorfaceliftul a adus un port USB pentru sistemul audio dar şi unulauxiliar. Scaunele sunt la fel de confortabile, iar poziţia lavolan este una înaltă, care oferă o vizibilitateridicată.

Singurul capitol la caredezamăgeşte Santa Fe este calitatea materialelor utilizate înhabitaclu - de la tapiţeria din piele la plasticele de pe bord sauimitaţia nu tocmai reuşită a furnirului - dar sunt modeledisponibile cu imitaţie de carbon şi o piele de calitate mai bună,dar totuşi este recomandată tapiţeria din material textil. Deasemenea nu am apreciat foarte mult managementul climatizării, careindiferent de cât de coborât era nivelul ventilaţiei, acesta păreatot timpul puternic.

Dar toate aceste "minusuri" suntcompensate de motorizare. Sub capota Santa Fe-ului se află acum undiesel de 2,2 litri CRDi care dezvoltă 197 CP, suficient pentru aimpune un uşor caracter sportiv maşinii. Acesta este cuplat la ocutie de viteze cu şase trepte, bine etajată şi plăcută la condus.Consumul de asemenea s-a dovedit unul scăzut - cel mult 10litri/100 km în trafic urban şi între 6 şi 7 litri/100 km înafară.

Garda la sol generoasă, alături desistemul de tracţiune 4x4 cu diferenţial central blocabiltransformă SUV-ul dintr-unul de familie într-un off-roaderadevărat. Dar aceste avantaje îi afectează însă puţin ţinuta dedrum pe asfalt, maşina având un ruliu puţin mai pronunţat peviraje.

Preţul unui Santa Fe 2,2 CRDi 4x4în versiunea cu şapte locuri şi echipare de top Premium ajunge la32.132 de euro cu TVA, în cadrul programului "Rabla" şi puţin peste34.800 de euro în afara acestuia.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO