Auto

Test Auto ZF: Hyundai Elantra: Şah la europeni

Test Auto ZF: Hyundai Elantra: Şah la europeni. Galerie FOTO

Test Auto ZF: Hyundai Elantra: Şah la europeni. Galerie FOTO

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

09.10.2016, 13:41 2253

Sedanurile compacte sunt în continuare căutate pe piaţa locală, în special de către clienţii persoane fizice, fiind consacrate drept maşini de familie elegante şi spaţioase. De ce? Pentru că un astfel de sedan are un portbagaj de peste 450 de litri, capacitate dispusă pe lungime, în timp ce un hatchback compact în cinci uşi are, în medie, între 350 şi 400 de litri, în cel mai bun caz.

Elantra s-a relansat începând cu generaţia anterioară în 2010, iar oficial, noul model, testat acum, este cea de-a şasea generaţie a modelului.

Pe măsură ce Hyundai a venit cu noi generaţii, şi a scurtat viaţa acestora de la opt ani, cât au ciclu de viaţă modelele europene, la 5-6 ani, modelele sud-coreene urcă tot mai mult spre segmentul superior datorită materialelor tot mai bune şi echipării tot mai bogate.

Spre exemplu, Elantra, poate veni cu volan încălzit, alături de scaune încălzite, un nou sistem multimedia uşor de folosit şi materiale de calitate, alături de o interfaţă a computerului de bord ce duce cu gândul spre segmentul premium. Toate acestea vin alături de un design plăcut, motoare performante şi economice şi un habitaclu spaţios şi bine izolat fonic.

Designul noului Elantra a evoluat de la generaţia anterioară, acesta fiind fluid şi dinamic din toate unghiurile. Chiar şi grila radiatorului care te duce cu gândul la Audi este un element interesant de design. Per total, este printre cele mai frumoase sedanuri compacte de pe piaţă, mai ales că a fost proiectat de la zero în patru uşi şi nu drept un hatch căruia i s-a ataşat un portbagaj. La designul dinamic contribuie şi LED-urile, atât din partea frontală cât şi de la stopuri, care vin cu propria „semnătură”.

Spre deosebire de alte modele compacte, Elantra nu vine cu un sistem de navigaţie, ci cu unul multimedia de bază. Are USB, Bluetooth şi poate reda MP3, iar pe displayul de cinci inci se afişează şi imaginile preluate de camera video din spate, care se activează când mergem în marşarier. Echiparea de top mai include senzori de parcare, lumină, ploaie, alături de oglindă retrovizoare electrocromă şi un computer de bord cu funcţii complexe.

Pe vreme rece, fără îndoială cel mai bun echipament este volanul încălzit, care îţi încălzeşte mâinile foarte repede, alături de scaunele încălzite. În plus, este de remarcat faptul că motorul diesel reuşeşte să se încălzească destul de repede, astfel încât, la o temperatură exterioară de 5-10 grade Celsius, în câteva minute atmosfera din habitaclu devine una plăcută, cu toate că vorbim de un diesel.

La interior Hyundai a renunţat la artificiile de design prezente la generaţia anterioară şi a ales o soluţie simplă şi elegantă, dar şi foarte practică. Spre exemplu, partea superioară a planşei de bord este aproape orizontală, iar atunci când se staţionează, se poate amplasa rapid ceva pe aceasta. Displayul sistemului multimedia este amplasat sus pentru a fi la îndemâna celui de la volan, iar sub acesta este sistemul de climatizare. Acesta dispune de un sistem special Clean Air care asigură o mai bună filtrare a aerului în habitaclu, dotare foarte bună pentru Bucureşti unde aerul este tot mai poluat, pe măsură ce autorităţile nu fac mai nimic pentru a restricţiona circulaţia maşinilor foarte poluante. Tot în ceea ce priveşte confortul, trebuie menţionat faptul că pasagerii spate dispun de asemenea de guri de ventilaţie, astfel încât răcirea sau încălzirea habitaclului se face mai uniform.

Un mare plus remarcat la Elantra este insonorizarea

Singurul lucru de criticat la interior este că nu toate butoanele de pe portieră sunt luminate, cum ar fi tocmai cele pentru reglajul oglinzilor.

Per total, calitatea materialelor a crescut, de la cele de pe portiere, planşă de bord şi tapiţerie. În plus, maşina dispune de locuri de depozitare la baza consolei centrale, între scaune, în cotieră şi în portiere.

Portbagajul are 458 de litri, însă acesta pare mai mic doar în cifre. În realitate este unul destul de lung şi încăpător, motiv pentru care bagajele nu vor fi o problemă la un drum mai lung. Un minus îl reprezintă faptul că acesta nu poate fi deschis decât din butonul amplasat lângă cel pentru deschiderea buşonului rezervorului sau din cheie – dacă aţi ieşit grăbit din maşină pentru a încărca ceva repede, ghinion, trebuie să vă întoarceţi. Pe de altă parte, acesta este un minus doar pentru cineva care utilizează ocazional maşina şi nu este familiarizat cu amplsaarea comenzilor.

Sub capota modelului testat se afla un diesel de 1,6 litri CRDi care dezvoltă 136 CP şi un cuplu motor de 265 Nm disponibil încă de la 1.500 rpm, astfel încât maşina accelerează bine încă de la turaţii mai mici, iar acceleraţia se face liniar. Propulsorul este cuplat la o transmisie cu şase trepte cu o timonerie mai lungă, însă bine echilibrată, cu primele trei trepte mai scurte, iar următoarele trei puţin mai lungi. În ceea ce priveşte consumul, în Bucureşti acesta a fost, în medie, de circa 7 litri/100 km, în timp ce în extraurban acesta coboară rapid sub 5 litri/100 km.

Performanţele dinamice ale maşinii nu impresionează, însă maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,5 secunde, în timp ce cuplul motor disponibil de la turaţii joase ajută în depăşiri.

La capitolul rulare, Elantra mizează pe o suspensie confortabilă şi silenţioasă, tocmai pentru că o maşină de familie mizează pe confortul pasagerilor, nu pe sportivitate. De asemenea, direcţia este setată tocmai pentru a fi confortabilă în oraş, fiind foarte asistată, ceea ce ajută atunci când parcarea necesită efectuarea mai multor manevre.

În ceea ce priveşte preţul, Elantra porneşte direct de la 14.224 de euro cu TVA, pentruu echiparea de bază Classic şi motorizarea pe benzină de 1,6 litri şi 128 CP, în timp ce dieselul porneşte direct cu nivelul doi de echipare Confort şi are un preţ de 17.104 euro cu TVA. Modelul testat, cu echipare Exclusive porneşte de la aproape 19.400 de euro, iar mai sus este doar dieselul cu transmisie automată cu şapte trepte care costă aproape 21.000 de euro. Singura problemă pe care o are Hyundai acum este imaginea de brand tânăr, ce poate afecta clientul printr-o devalorizare mai mare în timp. Pe de altă parte, tocmai valoarea reziduală este susţinută de garanţia de cinci ani şi fără limită de kilometri, care poate fi foarte atractivă pentru cel care cumpără maşina la mâna a doua.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO