Auto

Test Auto ZF: Dacia Sandero şi Sandero Stepway facelift – accent pe rafinament

Test Auto ZF:

Test Auto ZF:

Autor: Bogdan Alecu, Drive Test

18.11.2016, 11:24 4823

Dacia s-a relansat în 2004 cu o idee simplă - să ofere strictul necesar la un preţ corect, astfel încât clientul să plătească doar pentru ceea ce doreşte el. Treptat însă, clientul Dacia a vrut tot mai multe, astfel încât acum, la 12 ani de la relansare, modelele produse la Mioveni au ajuns să fie echipate cu climatizare automată, sistem de navigaţie, tapiţerie din piele, tempomat şi mai nou, cutia de viteze robotizată sau automată pentru Duster.

La patru ani de la demararea campaniei de reînnoire a gamei, Dacia vine cu Sandero, Logan, Logan MCV dar şi Lodgy, Dokker şi Dokker Van în versiune restilizată.

Ce înseamnă faceliftul la Dacia? Înseamnă o îmbunătăţire a experienţei dar şi o mai mare atenţie acordată detaliilor. Spre exemplu la interior, toate modelele din gama Logan şi Sandero dispun acum de un nou volan cu patru braţe, mai gros şi mult mai plăcut la atingere. Chiar şi în varianta de plastic, cât şi în cea din piele, volanul se simte mult mai bine, iar acum integrează şi claxonul, deoarece majoritatea clienţilor noi ai Dacia doreau amplasarea acestuia în acelaşi loc precum au la celelate maşini. Tot la interior semnalizatorul este acum cu impuls, adică trebuie doar acţionat puţin, şi maşina va semnaliza de trei ori, fără a mai fi nevoie ca acesta să fie acţionat complet.

În plus, în ceea ce priveşte atenţia la detalii, pentru prima dată în 12 ani, şuruburile amplasate în locurile pentru depozitat pahare/doze, au fost acoperite cu dopuri speciale pentru a fi mascate; nu şi cele din portiere, de la mânerul de acţionare.

Tot pentru prima dată, Dacia oferă din fabrică o cotieră, integrată în scaunul şoferului şi nu înşurubată inestetic în consola dintre scaune.

La exterior, dincolo de schimbările de design Dacia a renunţat pentru Logan şi Sandero la soluţia de a avea un singur bec penru faza lungă şi cea scurtă, iar becul H4 de la faza scurtă a fost înlocuit cu H7, ceea ce înseamnă că pe timp de noapte vizibilitatea va fi semnificativ îmbunătăţită. De asemenea, maşinile dispun de LED-uri pentru farurile pe timp de zi, ce înseamnă un consum mai mic de curent electric şi implicit de combustibil. Din păcate, stopurile pe spate în continuare dispun de becuri normale.

Tot la capitolul schimbări trebuie notat faptul că tot pentru prima dată în 12 ani, modelele Dacia vin cu o nouă cheie cu un aspect mai plăcut şi mai compact. Tot la capitolul noutăţi pentru Sandero intră şi torpedoul iluminat şi sistemul Hill Start Assist (sistem care era disponibil şi înainte de facelift pe motorizarea 0,9TCe). Pe de altă parte, nici Logan şi nici Sandero nu vin cu o a doua plafonieră la interior, iar cea din faţă dispune de un singur bec (faţă de două la Duster), ceea ce înseamnă că habitaclul va rămâne slab iluminat pe timp de noapte.

Noutatea celor de la Dacia este că pentru România atât Logan cât şi Sandero vor fi disponibile în continuare în versiunea Prestige care include şi sistem de climatizare automată, România fiind singura piaţă europeană cu această opţiune.

Odată cu faceliftul, motorizarea 1,2 litri benzină 75 CP a fost înlocuită de 1,0 SCe 75 CP, un motor aspirat în 3 cilindri care dispune de numai 97 Nm cuplu motor. În ciuda cifrelor, motorul s-a dovedit a fi unul sprinten, mai ales că este cuplat la o cutie de viteze scurtă ce permite urcarea rapidă în ture. Spre exmeplu, la 70 km/h în treapta a cincea, motorul deja avea 2.500 rpm iar spre 100 km/h urca la peste 3.000 rpm, ce ajuta la depăşiri. Mai mult, în ciuda acestui lucru, consumul mediu în extraurban a oscilat între 4,4 litri/100 km în cazul unui mers economic, şi la cel mult 6,3 litri/100 km la un condus mai sportiv pe un drum cu dealuri.

Sandero cu noul motor pleacă de la 7.150 de euro cu TVA în versiunea de bază şi ajunge la 9.100 în cea Laureate. Pe versiunea de top, Prestige, nu este disponibil. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO