Auto

Test Auto ZF: BMW 530d xDrive Gran Turismo, atunci când luxul întâlneşte utilitatea

BMW Seria 5 Gran Turismo lansat în 2009 şi restilizat în 2013 reprezintă ultima creaţie a lui Chris Bangle la conducerea echipei de designeri a mărcii bavareze dar şi, probabil, cea mai practică limuzină ce poate fi achiziţionată în acest moment pe piaţa auto mondială. BMW a inventat conceptul de SAV – Sports Activity Vehicle ce preia de la Seria 7 luxul, confortul şi platforma tehnică şi elementele practice de la un SUV cum ar fi garda la sol o idee mai mare, poziţia mai înaltă la volan şi hayonul cu două deschideri.

Modificările aduse Seriei 5 GT în urma faceliftului sunt minore la exterior, cum ar fi farurile redesenate, spoilerul modificat şi o parte spate restilizată ce a permis inclusiv majorarea portbagajului de la 440 la 500 de litri. Tot aici trebuie reamintit faptul că 5 GT permite deschiderea individuală a capacului vertical al portbagajului, astfel încât să nu intre aer rece sau cald din exterior în habitaclu. Dacă este nevoie de un acces mai larg la portbagaj se poate acţiona electric hayonul cu o deschidere impresionantă.

Imediat cum vrei se intră, se pot observa portierele fără rame la geamuri, detaliu ce apropie designul de cel al unui coupe. Cu toate acestea, confortul este unul la cote înalte. Scaunele cu reglaj electric, inclusiv pentru suportul lombar sunt foarte confortabile, iar acest lucru este de apreciat la drumurile lungi, când şoferul petrece la volan mai multe ore pe zi. De asemenea, izolarea fonică şi termică a maşinii este una demnă de clasa de lux. Dacă izolarea fonică este apreciată în oraşele zgomotoase, cea termică face diferenţa după ce maşina a fost parcată în exterior iarna.

Tot precum Seria 7, 5 GT oferă pasagerilor din spate un confort demn de clasa de lux. Partea centrală a spătarului banchetei se transformă în cotieră, iar cei doi pasageri dispun de suficient spaţiu pentru a nu simţi vreun disconfort.

În materie de materiale utilizate la interior, Seria 5 poate dispune de furnir nobil, piele fină şi cea mai bună calitate când vine vorba de materiale. Instrumentele de bord au fost înlocuite acum de un display digital ce îşi schimbă înfăţişarea în funcţie de modul selectat ale sistemului Adaptive Drive, de la indicatoarele albastre ale modului Eco Pro cu turometrul transformat în indicator de eficienţă, la ceasurile clasice în Comfort şi Comfort Plus, la cele roşii utilizate pentru Sport şi Sport Plus.

Dar Seria 5 GT nu evidenţiază numai prin confortul oferit pasagerilor săi, ci prin tehnologiile cu care poate fi echipat. Printre cele mai utile echipamente disponibile pe lista de opţionale se numără farurile LED adaptive, cu fază lungă adaptivă, foarte utile la drumurile lungi pe timp de noapte deoarece practic transformă noaptea în zi pentru cel de la volan. În plus, datorită sistemului adaptiv, maşina poate menţine aprinsă faza lungă astfel încât să nu-i deranjeze pe cei de pe contrasens. Acest sistem poate fi comandat contra sumei de 2.094 de euro cu TVA. Un alt sistem util la drum lung este head-up display (1.463 de euro cu TVA) ce proiectează pe parbriz date cu privire la viteza de deplasare, viteza setată pe tempomat, indicaţiile sistemului de navigaţie şi posturile de radio sau melodiile audio atunci când acestea sunt schimbate. Tot opţional este disponibil şi versiunea Professional a sistemului de navigaţie, contra sumei de 2.726 de euro. Sistemul de infotainment iDrive permite inclusiv conectarea unui smartphone prin cablu USB, iar prin intermediul aplicaţiei BMW Connected direct din meniul iDrive se pot reda playlisturile dintr-un telefon cu sistem de operare Android. În plus, aplicaţia memorează detalii cum ar fi nivelul combustibilului, kilometrajul maşinii şi autonomia disponibilă. În plus, se pot momora informaţii legate de condusul economic, prin intermediul Eco Pro Analyser ce include şi un tutorial despre cum se pilotează eficient.

Punctul forte al maşinii îl reprezintă motorul diesel cu şase cilindri în linie, care dezvoltă 258 CP (faţă de 245 CP în cazul modelului lansat în 2009) şi 560 Nm între 1.500 şi 3.000 rpm. Este aproape la fel de silenţios ca unul pe benzină şi oferă şi acel sunet sportiv când este turat la peste 3.000 rpm. În plus, la confortul pasagerilor contribuie şi cutia de viteze automată cu opt trepte. Tot datorită acesteia, la un drum lung prin România pe timp de iarnă consumul mediu indicat de computerul de bord a fost de 7,1 litri/100 km, luând în calcul şi un traseu montan, faţă de 6,2 litri/100 km cât reprezintă valoarea medie oficială. În traficul din Capitală, la o oră de vârf consumul urcă spre 11-12 litri/100 km.

Tracţiunea integrală era ultimul "mic detaliu" pe care BMW trebuia să-l adauge pe lista de opţionale în cazul modelului Seria 5 Gran Turismo pentru a-l transforma într-un crossover veritabil. Cu toate că atunci când am testat 530d Gran Turismo nici pe asfalt uscat şi nici pe ploaie nu am simţit nevoia unei tracţiuni integrale, există momente în care aceasta se dovedeşte utilă, iar cel mai bun exemplu este iarna la munte, unde în viraje, pe porţiunile umbrite se poate forma gheaţă, iar maşina poate derapa.

Seria 5 GT nu este un automobil care să exceleze atunci când vine vorba de sportivitate, însă atunci când i se cere aceasta poate oferi performanţe dinamice ridicate. Spre exemplu, acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 6,2 secunde, iar depăşirile sunt efectuate uşor, datorită cuplului motor disponibil de la turaţii joase.

Preţul de pornire pentru 530d xDrive Gran Turismo este de 67.208 euro cu TVA, însă un model echipat la nivel de limuzină, cu toate „gadgeturile” aminte mai sus, poate urca spre 92.805 de euro preţ de listă. Avantajul este că la acest preţ nu se obţine doar o limuzină bine echipată cu tehnologii de ultimă oră, ci şi un automobil practic de familie, proiectat parcă pentru un executiv ce are nevoie de o maşină „executive” în timpul săptămânii şi de una de familie în weekend.

 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.