Auto

Test Auto ZF: 1.000 km cu Nissan Navara, off-roader universal - galerie FOTO

Test Auto ZF: 1.000 km cu Nissan Navara, off-roader universal

Nissan Navara

Autor: Bogdan Alecu

23.05.2011, 13:42 715

Pick-upurile sunt considerate deîntreg publicul vehicule utilitare, cel puţin la nivel european. ÎnSUA, datorită unei lungi tradiţii, pick-upurile înlocuiesc de multeori SUV-rile prin capacitatea mai mare de încărcare şi un nivelsimilar al confortului.

În acest segment, Nissanconcurează cu Navara, un pick-up realizat pe aceeaşi platformă cuSUV-ul Pathfinder.

Acum în afara concurenţilortradiţionali precum Mitsubishi L200, Ford Ranger, Mazda BT-50,Navara are de înfruntat şi noul Volkswagen Amarok, aşadarcompetiţia în segment este una tot mai mare.

Pe de altă parte, în timp ce MazdaBT-50, Toyota Hilux sau L200 de la Mitsubishi pariază mai mult peutilitate şi performanţe în off-road, Navara doreşte să acopere şisegmentul superior al pick-upurilor, intrând chiar în competiţie cuSUV-urile. Spre exemplu, atunci când iei loc la volan, nu observinicio diferenţă între Navara şi Pathfinder. Avem sistem denavigaţie care include şi harta României şi display de 7 inchi,hard-disk de 40 Gb, cameră pentru marşarier şi chiar tapiţerie dinpiele. Desigur, echiparea de mai devreme se referă la versiunea LEPlus a lui Navara, care porneşte de la aproape 40.300 de euro cuTVA inclus, adică un preţ similar cu al unui SUV full-size"aproape" premium precum Volkswagen Touareg. Calitateamaterialelor, a finisajelor nu te duce neapărat cu gândul la"premium", ci mai degrabă la "solid". Acestea sunt gândite nu numaipentru a arăta bine, ci pentru a fi şi practice şi uşor decurăţat.

Odată cu versiunea facelift,Navara dispune şi de motorul diesel de 2,5 litri dCi de 190 CP,faţă de 174 CP la generaţia anterioară. Cu toate că nu discutăm deo creştere semnificativă în cifre, maşina se simte mult maiputernică şi chiar "sportivă" - pentru o maşină de peste 2 tone,5,3 metri lungime şi care poate transporta încă 825 kg. În plus,motorul nu numai că este mai puternic dar şi mai economic faţă degeneraţia anterioară. Cu un rezervor plin de 80 de litri se potparcurge cel puţin 800 km de traseu extraurban, sau 600 km dacă serulează mai mult în oraş. De-a lungul testului spre exemplu, amrealizat aproape 700 km cu un singur plin, fără a intra în zona desub 100 km a autonomiei cumputerului de bord. Consumul indicat decomputerul de bord s-a situat in jurul valorilor de 7-8 litri/100km în condiţiile în care am testat maşina pe Valea Oltului spreSibiu dar şi pe off-road.

La condus, Navara este cel maiaproape de un SUV normal dintre toate pick-upurile. Putem rula fărăprobleme pe autostradă cu 140-150 km/h iar un drum cu multe virajenu înseamnă neapărat că trebuie abordat cu o viteză redusă.Singurul "inconvenient", dacă îi putem spune aşa este că pe punteaspate nu dispune de amortizoare normale, ci de arcuri lamelare (cape orice utilitară de altfel), ceea ce afectează confortul, înspecial cel al pasagerilor care stau pe bancheta spate. Dar chiarşi aşa, nu trebuie uitat că şi Navara este o utilitară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO