Auto

Studiu EY: Jumătate dintre şoferii români afectaţi de criza generată de pandemie au amânat achiziţia unei maşini sau au ales o variantă mai ieftină. 30% şi-ar dori ca următoarea achiziţie să fie o maşină hibridă

Studiu EY: Jumătate dintre şoferii români afectaţi de...

Autor: Roxana Rosu

16.11.2020, 12:02 97

Pandemia de COVID-19 a determinat jumătate dintre şoferii români (50,7%) să îşi modifice planurile de achiziţie a unei maşini şi să aleagă o maşină mai ieftină sau să amâne achiziţia, conform sondajului EY privind obiceiurile de cumpărare a autovehiculelor, derulat  în rândul şoferilor din România, Cehia, Ungaria, Turcia şi Rusia.

Astfel, 20% dintre românii intervievaţi au ales să amâne cumpărarea unei maşini pentru o perioadă de 6-24 de luni sau până când achiziţia va fi absolut necesară (15%). Alţi 10% au optat pentru o maşina nouă, dar dintr-o clasă inferioară şi mai ieftină, în timp ce 5% s-au reorientat către o maşină rulată.

La nivelul celorlalte ţări analizate, pandemia a generat o modificare semnificativă a intenţiilor de achiziţie în rândul şoferilor din Turcia (71%) şi din Ungaria (44%), în timp ce două treimi dintre şoferii din Cehia au declarat că nu le-au fost afectate planurile iniţiale de achiziţie a unei maşini.
În România, deşi 70% dintre şoferii intervievaţi au cumpărat ultima oară o maşină rulată, creşte intenţia de cumpărare a unui autovehicul nou, aproape 60% dintre şoferi preferând ca următoarea maşină achiziţionată să fie una nouă.

În ceea ce priveşte preferinţa pentru noile tipuri de maşini, 30% dintre respondenţii români îşi doresc ca următoarea achiziţie să fie o maşină hibridă (24%) sau electrică (6%). Acestea sunt mai populare în rândul segmentului de vârstă 45 – 60 ani, 41% dintre aceşti respondenţi declarând că preferă acest tip de autovehicule, comparativ cu 21% şi 20% dintre cei situaţi de 30 – 44 ani, respectiv 20 – 29 ani. Deşi România oferă printre cele mai mari stimulente pentru achiziţia unei maşini electrice din Uniunea Europeană, preţul acestora rămâne obstacolul principal.

“În România, interesul pentru maşini electrice şi hibride este în continuă creştere. Acest lucru se poate vedea atât în preferinţele populaţiei, dar şi din investiţiile companiilor în servicii pentru autovehiculele cu motor electric, precum staţiile de încărcare. De asemenea, stimulentul acordat de stat pentru achiziţie a contribuit la creşterea popularităţii, iar în ţări în care acesta nu există, precum Cehia, modelele electrice şi hibride nu sunt luate în considerare în cazul unei achiziţii noi”, a declarat Cristian Cârstoiu, partener Consultanţă în Afaceri EY România, responsabil de sectorul Automotive, Transformare Digitală şi Inovaţie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO