Auto

Steve Armstrong, Ford Europa: Vom utiliza întreaga capacitate de producţie de la Craiova cu noul Puma. În aceste condiţii, ar putea să se facă 300.000 de maşini, iar afacerile să ajungă la 5 miliarde de euro

Steve Armstrong, Ford Europa: Planul este să utili­zăm ca­pa­citatea de producţie pe care o avem la Craio­va.

Steve Armstrong, Ford Europa: Planul este să utili­zăm ca­pa­citatea de producţie pe care o avem la Craio­va.

Autor: Bogdan Alecu

04.04.2019, 00:08 2639

„Ford Puma va fi un model puternic, este un model important pentru România şi va avea un impact asupra uzinei din Craiova. Suntem mulţumiţi de echipa de acolo şi de re­zul­tatele obţinute cu EcoSport.“

Ford Europa va lansa în producţie la Craiova spre finalul anului viitor modelul Puma, un SUV compact amplasat în gamă între EcoSport şi Kuga şi care va fi primul automobil mild-hybrid produs în România.

„Ford Puma va fi un model puternic, este un model important pentru România şi va avea un impact asupra uzinei din Craiova. Suntem mulţumiţi de echipa de acolo şi de re­zul­tatele obţinute cu EcoSport. Planul este să utili­zăm ca­pa­citatea de producţie pe care o avem la Craio­va. Modelul va ocupa locul din­tre EcoSport şi Kuga“, a subliniat Steve Armstrong, preşe­din­tele consiliului de ad­mi­nistraţie al Ford Europa.

Ford a anunţat ieri, în cadrul evenimen­tu­lui „Go Electric“ de la Amsterdam, o gamă avan­sată de vehicule electrificate care mar­chează o nouă eră pentru companie şi pen­tru clienţii săi. Printre noile automobile „elec­trificate“ este şi Ford Puma. Dincolo de tehnologia mild-hybrid, printre noutăţi se numără faptul că Puma va avea un portbagaj de 456 de litri, cu aproape 50% mai mare decât în cazul lui EcoSport şi cel mai mare din clasa sa, fiind similar cu cel al unui sedan compact.

Miza dezvoltării urgente a infrastructurii ru­tiere şi feroviare din zona Craiovei o repre­zin­tă atragerea unor noi investiţii din partea furni­zorilor Ford, care  momentan ezită de­oarece lipsa drumurilor moderne pune presiune pe costuri.

„Cea mai mare provocare la Craiova o reprezintă logistica, să livrezi componente spre uzină şi maşini de la uzină. Infrastructura rutie­ră nu este cea mai bună, avem infrastruc­tură feroviară, dar şi aceasta trebuie îmbunătăţită. Dialogăm cu autorităţile cu privire la dezvoltarea infrastructurii în acea zonă. Ne va ajuta pe noi, dar şi pe furnizori care vor putea veni acolo şi care momentan ezită“, a subliniat Steve Armstrong, preşedintele consiliului de administraţie al Ford Europa.

Pe plan local producătorii de componente sunt cei mai mari exportatori, dar şi cei mai mari importatori, în condiţiile în care aceştia primesc din afară materia primă şi subansamble ale componentelor pe care le asamblează aici. Dacă în producţia auto există o marjă ceva mai mare, în cazul producătorilor de componente presiunea pe cost este mult mai mare, iar lipsa drumurilor presupune un cost logistic ridicat, cost care îi poate face necompetitivi în faţa concurenţei.

Puma va fi un mild-hybrid, echipat cu tehnologie de  48 de volţi, astfel încât motorul EcoBoost de 1,0 litri va ajunge să dezvolte 155 CP datorită sistemului hibrid.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO