Auto

Sistemele de navigatie, o piata de 10 milioane de euro

28.08.2007, 18:04 14

Piata accesoriilor auto electronice pentru autoturisme va ajunge in acest an, potrivit retailerilor specializati, la aprope 60 de milioane de euro, alimentata in special de cererea tot mai mare pentru sistemele audio, dar si pentru cele de orientare prin satelit.
Piata a cunoscut o apreciere insemnata in conditiile in care conducatorii auto au manifestat o cerere din ce in ce mai mare pentru echipamentele care ii scutesc de manevrarea unei harti in timpul sofatului sau de opriri in zone necunoscute pentru a cere informatii. Acum, valoarea pietei sistemelor de navigatie se dubleaza de la an la an, incat in 2007 importatorii se asteapta la vanzari de 10 milioane de euro, ceea ce reprezinta un ritm de crestere mai mult decat dublu fata de valoarea inregistrata anul trecut.
"Estimam o piata de aproape 10 milioane de euro care va creste cu un procent de 80% fata de 2006, iar in structura vanzarilor ne asteptam ca cea mai mare dinamica sa o inregistreze produsele din segmentul middle end ( cu un pret usor peste medie - n. red)", a declarat Bogdan Condurateanu, directorul Sheba Distribution, reprezentantul local al producatorului Garmin. Din perspectiva vanzarilor fizice, pentru piata autohtona se estimeaza volume intre 25.000 si 27.000 de unitati, in conditiile in care parcul auto numara mai mult de 3,5 milioane de autovehicule. Ca si valoare insa, piata totala a sistemelor auto profesionale distribuite prin importatori oficiali este mult mai mare decat cea a aparatelor de orientare rutiera. Pentru ca plaja de clienti pentru acest segment este mult mai mare decat in cazul altor accesorii auto, importatorii estimeaza ca in acest an valoarea aparaturii ce o vor comercializa pana la sfarsitul acestui an va depasi 30 de milioane de euro.
In functie de utilitatea oferita conducatorilor auto si a ritmului de dezvoltare a segmentului, sistemele de detectie radar si cele pentru securitatea masinii sunt urmatoarele in topul accesoriilor auto electronice. Impreuna, cele doua segmente insumeaza, potrivit estimarilor, vanzari de 23 de milioane de euro, cererea de detectoare radar fiind cu mult peste media cererii pentru alte accessorii. Singurul segment al accesoriilor auto cu o dinamica mai redusa este piata sistemelor de securitate, pentru care jucatorii din segment indica un nivel de 11 milioane de euro, comparabil cu cel din 2006.
Cererea pentru alarme auto evolueaza cu un ritm mult mai slab decat celelalte segmente, in special datorita faptului ca 70% din masinile noi comercializate in Romania sunt echipate cu o alarma auto.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO