Auto

Sezonul de primavara-vara, plin de lansari de cabriolete

05.04.2006, 00:00 9

Categoria CC-urilor, adica a masinilor care pot fi in acelasi timp coupe-uri dar si cabriolete, a explodat in ultimii ani. 2006 pare a fi insa cel mai activ an pana in prezent, aproape fiecare producator important improspatandu-si oferta cu cel putin un CC pana in vara.

Cea mai activa pare a fi clasa compacta, unde principalii jucatori par ca s-au inteles sa isi lanseze simultan noile cabriolete. Ford Focus Coupe Cabriolet, Volkswagen EOS sau Opel Astra Twin Top sunt programate a fi lansate pe pietele europene pana in vara acestui an, urmand sa se alature celor doi muschetari francezi Peugeot 307 CC si Renault Megane CC, prezenti de mai bine de doi ani pe piata.

Nu in ultimul rand, noua generatie Volvo C70, Alfa Spider (versiunea decapotabila bazata pe coupe-ul Brera) si micutul Mitsubishi Colt CC urmeaza sa intre oficial pe piata europeana in acest an.

Cea mai interesanta lupta pare a fi cea dintre Ford, Volkswagen si Opel.

Cu un pret de pornire (in Germania) de aproape 26.000 de euro, EOS va fi disponibil in cinci variante de motorizari care dezvolta intre 115 cai-putere si 250 de cai-putere. Pe lista echipamentelor standard figureaza elemente precum ESP (program electronic de stabilitate), aer conditionat, geamuri electrice si jante de aliaj. Nu lipsesc elementele de securitate activa si pasiva precum airbag-uri frontale, laterale si directia asistata.

Comenzile au inceput deja, spun cei de la Volkswagen, pentru inceput modelul putand fi comandat doar in Germania, de la preturi care incep la aproape 26.000 de euro. Povestea razboiului dintre Volkswagen Golf si Opel Astra (ale caror ultime generatii au fost prezentate simultan la salonul de la Frankfurt din 2003) se repeta si in cazul cabrioletelor, Opel anuntand la randul sau detaliile legate de Astra Twin Top.

Cu un pret de pornire de aproape 24.000 de euro in cazul variantei echipate cu computer de bord, radio-CD si sistem cruise control (de control al vitezei de croaziera), Twin Top ar trebui sa contribue in acest an cu aproximativ 1.000 de unitati la vanzarile totale ale Opel. Valoarea va creste anul viitor pana la 2.500 de unitati, potrivit estimarilor Opel.

In momentul lansarii cel mai recent decapotabil al Opel va fi disponibil in patru variante de motorizare pe benzina, cunoscute de pe celelalte modele Astra. Astfel, cel mai economic dintre motoare este cel de 1,6 litri (105 cai-putere). Lista este completata de un motor de 1,8 litri (140 de cai-putere) si doua supraalimentate de 2 litri (170 de cai-putere si 200 de cai-putere). Pentru adeptii motorinei este disponibil un singur motor diesel de 1,9 litri care dezvolta 150 de cai-putere. Potrivit datelor Opel, cea mai performanta varianta a cabrioletului atinge o viteza maxima de 237 de kilometri pe ora, mai mult decat Astra in varianta de caroserie cu 5 usi sau chiar GTC. Explicatia este reprezentata de coeficientul aerodinamic mai scazut al cabrioletului.

Transformarea masinii din coupe in cabriolet si viceversa se realizeaza printr-o simpla apasare de buton si dureaza 26 de secunde. La fel ca si in cazul altor concurenti din gama superioara, miscarea se poate face si la viteze de pana la 30 de kilometri pe ora.

Tot pentru un model decapotabil de patru locuri a optat si Ford. Focus Coupe Cabriolet va fi disponibil initial cu doua motoare pe benzina si unul diesel, varianta finala diferind foarte putin fata de conceptul Vignale prezentat anterior de producatorul american. Asamblat la Torino de catre carosierul italian Pininfarina, modelul ar trebui sa contribue anual cu 20.000 de unitati la vanzarile Ford. Cel putin acestea sunt planurile de productie anuntate de americani.

Cele doua motoare pe benzina dezvolta 100 de cai-putere (varianta de 1,6 litri) si 145 de cai-putere (varianta de 2 litri), in timp ce motorul diesel are doi litri si o putere maxima de 136 de cai-putere.

Volvo a ridicat la randul sau miza coupe-cabrioletelor din acest an cu C70, un model de la care are mari asteptari atat in materie de imagine, cat mai ales ca vanzari. Daca in cazul Ford Focus Coupe Cabriolet sau Volkswagen EOS era vorba de modele noi in gama producatorilor respectivi, C70 este o denumire deja existenta in gama Volvo.

Noul C70 este putin mai jos si mai scurt decat predecesorul sau, dar la fel de lat. Botul mai scurt confera la randul sau masinii un profil mai puternic, in timp ce linia caroseriei creeaza o puternica impresie de dinamism.

Trei motoare pe benzina, de 140, 170 si 220 de cai-putere vor fi disponibile pentru inceput, potrivit datelor oferite de Volvo. Ulterior, lista de motorizari va fi completata de un diesel de 2,4 litri si 180 de cai-putere. Noul C70 inlocuieste nu unul, ci doua modele - decapotabila C7 si coupe-ul C70.

Pe lista decapotabilelor care isi fac aparitia in acest an pe piata europeana se afla si Alfa Spider, dezvoltata pe baza coupe-ului Alfa Brera. Spider seamana foarte mult din punct de vedere mecanic cu Brera, insa modelul decapotabil prezinta cateva elemente de noutate.

Designerul acestui model este Pininfarina, dupa ce coupe-ul Brera fusese dezvoltat de un alt carosier italian important, Giugiaro.

Italienii au echipat noul model cu doua motoare pe benzina, de 2,2 litri si 185 de cai-putere si 3,2 litri si 260 de cai-putere.

Spre deosebire de celelalte decapotabile prezentate mai sus, italienii de la Alfa au decis sa acorde mai multa atentie celor doua locuri din fata si sa renunte la cele din spate.

Mitsubishi este un alt jucator care a asteptat anul 2006 pentru a-si lansa un coupe-cabriolet. Mitsubishi Colt CZC, adica varianta coupe-cabriolet, apare la aproximativ doi ani dupa varianta hatchback a micutului Colt. Si pentru acest model, prezentat in premiera la salonul de la Geneva din aceasta primavara, este responsabil carosierul italian Pininfarina. Apartenenta la familia Colt este evidenta nu doar prin nume, ci si prin dimensiuni si trasaturi. Colt CZC are la 2,5 metri acelasi ampatament precum celelalte variante Colt, ceea ce inseamna ca ofera practic acelasi confort interior. Productia decapotabilei a inceput deja, modelul fiind disponibil in doua variante de motorizare de 109 cai-putere si 150 de cai-putere.

Nici marcile de lux nu s-au lasat mai prejos. Cel mai recent exemplu este Audi A4 Cabrio, care si-a facut de putin timp intrarea si pe piata romaneasca, acolo unde ar trebui sa genereze in acest an vanzari de 30 de unitati, potrivit reprezentantilor Porsche Romania, importatorul oficial al marcii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO