Auto

Salonul Auto de la Tokio, intre sportive hibride si monovolume ecologice

03.11.2005, 20:28 20

Salonul Auto de la Tokio, care se va incheia la sfarsitul acestei saptamani, isi pastreaza si anul acesta reputatia consacrata de-a lungul anilor de expozitie a conceptelor auto si a modelelor futuriste.

Cu peste 35 de prototipuri si concepte prezentate in premiera, in care sunt incluse si versiuni sportive ale unor modele deja lansate pe piata, Tokio a devenit de anul acesta "campul de lupta" nu numai al companiilor japoneze, ci si europene sau americane.

Conceptul Audi Shooting Brake, dezvoltat de marca de lux germana, este un prototip cu trei portiere care anticipeaza cateva din caracteristicile urmatoarei generatii a roadster-ului TT. Cu o lungime de peste 4 metri si o latime de aproape 2 metri, conceptul este mai lung si mai lat fata de actualul Audi TT.

Tractiunea lui Audi Shooting Brake este integrala permanenta, transmisia realizandu-se prin intermediul unei cutii de viteze cu sase rapoarte. Conceptul este echipat cu o versiune de motorizare folosita si la modelul sportiv Volkswagen Golf R32. Cu o capacitate de 3,2 litri si 250 de cai-putere, Audi Shooting Brake poate accelera de la 0 la 100 de kilometri/ora in mai putin de 6 secunde, fiind capabil sa atinga o viteza maxima de 250 de kilometri/ora.

Aspectul exterior este dominat de grila cromata a radiatorului si de cele doua guri de aerisire. De asemenea, caracterul sportiv al noului Audi Shooting Brake este subliniat si de jantele de aliaj de 19 inci. Pentru a permite accesul facil la locurile din spate ale automobilului, scaunele din fata sunt actionate electric. Portbagajul are o capacitate de peste 250 de litri, aceasta marindu-se pana la 750 de litri in cazul rabatarii scaunelor din spate.

Printre echipamentele de navigatie cu care este prevazut noul Audi Shooting Brake se numara sistemul DVD cu harti tridimensio-nale, inclusiv ecranul touch-screen.



EcoRacer, sportiva diesel

Un alt concept european prezent la editia de anul acesta a Salonului Auto de la Tokio este Volkswagen EcoRacer, un prototip cu doua locuri care iese in evidenta prin raportul dintre performante si consumul de combustibil.

Caroseria noului EcoRacer este construita din fibra de carbon si piese din mase plastice, ceea ce face ca greutatea totala a modelului sa fie de 850 de kilograme.

EcoRacer este echipat cu un motor turbodiesel cu o capacitate de 1,5 litri ce dezvolta aproape 140 de cai-putere. Viteza maxima atinsa de EcoRacer este de 230 de kilometri/ora, iar acceleratia de la 0 la 100 de kilometri/ora se realizeaza in 6,3 secunde. Aceste performante sunt realizate cu un consum mediu de 3,4 litri de combustibil la fiecare suta de kilometri, motorul fiind compatibil cu normele de poluare Euro 5.

Plafonul noului EcoRacer este impartit in doua structuri distincte, care pot fi inlaturate independent. Jantele automobilului au grosimea de 17 inci.



Mercedes geniu hibrid

Mercedes-Benz vine la Tokio cu modelul F 600 Hygenius, automobil echipat cu o motorizare electrica ce poate dezvolta 115 cai-putere.

Reprezentantii companiei germane apreciaza ca tehnologia folosita de F 600 Hygenius, al carui singur produs rezidual este apa, va intra in productia de serie cel mai devreme in anul 2012.

Mercedes Benz F 600 Hygenius este prevazut cu doua camere video incorporate in structura caroseriei, care avertizeaza soferul in cazul nerespectarii distantei fata de alte automobile aflate in trafic. Conceptul dispune si de Head Up Display, dispozitiv ce permite citirea parametrilor automobilului de catre sofer direct pe parbriz.

Britanicii de la Mini nu s-au lasat mai prejos si au creat un model special pentru expozitia japoneza care dureaza doua saptamani, intitulat Mini Tokio. In interior, elementele din aluminiu, piele alba si tonuri verzi subliniaza faptul ca targetul de vanzari al noului Mini Tokio este format in principal din tineri.

Mitsubishi Motors Corporation va prezenta a doua generatie a modelului Outlander. Principalele noutati sunt repre-zentate de designul inedit si de ansamblul revizuit motor - cutie de viteze.

Astfel, noul SUV al constructorului ja-ponez impresioneaza prin noile linii agresive, dar si prin rotile si jantele imense, care ofera un indiciu asupra performantelor lui Outlander. Propulsorul cu patru cilindri de 2,4 litri, care dezvolta 170 de cai-putere, este cuplat la o cutie de viteze cu variatie continua cu sase rapoarte, aceasta combinatie asigurand atat performante dinamice ridicate, cat si reducerea consumului de combustibil.



Ferrari GG50 by Giugiaro

Designerul auto Giorgetto Giugiaro a creat pentru Ferrari modelul GG50, care va fi expus in premiera la Tokio saptamana aceasta. Denumirea modelului italian cuprinde initialele desingnerului, precum si numarul de ani de la debutul in industria auto.

Avand la baza modelul Ferrari 612 Scaglietti, Ferrari GG50 este mai scurt in lungime decat modelul original. Farurile sunt pozitionate vertical, iar scaunele sunt imbracate in piele de culoare si utilizeaza aceeasi structura ca si in modelul de productie. Sectiunea superioara a banchetei se poate rabata, obtinandu-se astfel o platforma perfect plata la aceeasi inaltime ca si a noului rezervor.

Conceptul Nissan Amenio este un monovolum cu o lungime de aproape 5 metri si sase locuri. Potrivit reprezentantilor companiei, monitorul de 18 inci cu care este prevazut modelul elimina "punctele moarte" ale vizibilitatii soferului.

Conceptul Ford Equator este viitorul substitut al modelului actual Ford Maverick. Modelul este echipat cu tractiune pe puntea fata, dar in conditii deosebite de trafic isi poate transfera pana la 99% din forta motrica pe puntea spate. Motorul are o capacitate de 3 litri si dezvolta aproape 200 de cai-putere, transmisia efectuandu-se prin intermediul unei cutii automate cu 6 rapoarte.

Chrysler este prezent la Tokio cu modelul Akino, un concept ce dispune de dimensiuni oarecum similare cu cele ale modelului Peugeot 1007. Designerul acestui model, Akino Tsuchiya, s-a inspirat in realizarea modelului din interiorul unei locuinte, astfel ca scaunele din fata seamana cu doua fotolii, iar bancheta din spate are trasaturile unei canapele confortabile.

Conceptul Toyota FSC este un prototip care combina caracteristicile unui monovolum si al unei berline. Modelul dispune de 6 locuri inclusiv cel al soferului.

Conceptul Honda Sports 4 anticipeaza caracteristicile urmasului modelului Accord. Berlina are o lungime de aproximativ 4,5 metri si o inaltime de numai 1,4 metri, fapt ce ii accentueaza trasaturile sportive.

Interiorul conceptului Sports 4 este din lemn, piele si aluminiu, iar cei patru pasageri beneficiaza de acces continuu la controlul instalatiei de climatizare sau al sistemului de sunet. alexandru.cerchez@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO