Auto

Salonul Auto de la Detroit - între hibride şi electrice - GALERIE FOTO

Salonul Auto de la Detroit - între hibride şi electrice - GALERIE FOTO

Autor: Bogdan Alecu

11.01.2011, 12:50 54

Aproape 40 de premiere pentru piaţa americană, 27 de premiereinternaţionale, peste 5.000 de jurnalişti din peste 60 de ţări şiaproape trei sferturi de milion de vizitatori reprezintă bilanţulpe scurt al NAIAS 2011 - Salonul Auto de la Detroit şi unul dintrecele mai importante saloane internaţionale din acest an.

Majoritatea premierelor prezentate la Detroit în acest anvizează lansarea versiunilor de serie a maşinilor cu motoareelectrice sau hibride destinate pieţei nord-americane, dar şimodele supersport.

Spre exemplu, BMW prezintă la Detroit noul Seria 1 M Coupe caredispune de un motor supraalimentat pe benzină de 3,0 litri şi 335CP, MINI lansează coupeul Paceman, care reprezintă o adaptare aconceptului X6 în gama MINI, iar Porsche a prezentat deja versiuneade competiţii a lui 918 Spyder - primul hibrid supersport.Mercedes-Benz prezintă SLS AMG E-Cell - versiunea electrică amodelului supersport, iar Hyundai revine cu un mini-SUV - Curb,care va rivaliza cu Nissan Juke.

Toyota doreşte să reamintească publicului că deţine supermaşiaîn ceea ce priveşte hibridele cu modelul Prius, care acum vadispune de o variantă monovolum - Prius v. destinată familiilor şicare dispune de acelaşi sistem hibrid ca şi versiunea normală.

Cel de-al doilea hibrid de la Toyota este Prius c Concept, careanticipează viitorul Yaris hibrid, modelul de clasă mică alconstructorului nipon ce va fi disponibil din 2012. Acesta dispunede un motor pe benzină de 1,8 litri şi 99 CP şi unul electric de 82CP care împreună furnizează 136 CP.

Ford a venit la Detroit cu două noutăţi - prima - SUV-ulVertrek, concept care anticipează viitoarea generaţie a lui Kuga,SUV-ul compact al constructorului şi care va fi lansat în 2013 atâtîn Europa cât şi America de Nord şi monovolumul C-Max cu sistemhibrid de propulsie.

La fel ca şi Vertrek, C-Max Hybrid va fi lansat în 2013 înEuropa şi în 2012 în America de Nord. Acesta dispune de un motor pebenzină şi unul electric care îi permite să atingă un consum mediude 5,0 litri/100 km, adică cu cel puţin 3 litri mai puţin decât unmotor normal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO