Auto

Saab 93 convertible, o decapotabila nu doar pentru vara

Saab 93 convertible, o decapotabila nu doar pentru vara
21.03.2007, 20:16 167

La finele unei ierni ce a adus mai mult a toamna friguroasa, am dat startul la testele pentru vehicule destinate in principal sezonului cald. Si am inceput cu Saab 93 convertible inspirati in principal de lansarea realizata de constructorul scandinav intr-o conjunctura in care gheata adusa din raul Torne a compus ambianta generala.
In Romania insa conditiile meteo nu au fost la fel de vitrege cu decapotabila suedeza, cu toate ca test drive-ul l-am realizat tot cu soft topul instalat. Modelul testat de noi a fost o varianta de 2 litri si 210 cai-putere, iar traseul a inclus aproape 800 de kilometri in perimetrul orasului si in afara lui. Oferta de motorizari pentru piata interna este destul de vasta, fiind disponibil cu transmisie manuala sau automata, in cinci varinate de propulsie, una diesel de 1,9 litri si 150 de cai-putere si patru pe benzina a caror putere variaza intre 150 si 250 de cai-putere.
Cu toate ca atunci cand platesti un pret de aproape 35.300 de euro, pentru modelul testat, consumul intereseaza mai putin, raportul pe distanta parcursa a fost de aproximativ 12,5 litri/100 km.
La capitolul design, constructorul nu a renuntat la sursa clasica de inspiratie, respectiv avionul, si a reusit inca o data sa aduca un aspect mai mult decat sportiv completat bineinteles de acoperisul retractabil in doar 20 de secunde. In ciuda faptului ca este realizat din trei straturi de material, acesta nu a reusit sa izoleze cabina complet, zgomotul pneurilor de iarna fiind resimtit oarecum la interior. Capacitatile dinamice ale decapotabilei nu au fost insa deloc influentate de acoperis sau de pneuri, aceasta indeplinind specificatiile de acelerare de 8 secunde pana la 100 de km/ora.
Finisajele interioare, realizate in preponderenta din plastic, situeaza nivelul de echipare, impreuna cu pielea folosita pe scaune si sistemul audio, cu mult peste media clasei. La capitolul ergonomie automobilul este complet, considerand in primul rand pozitionarea cheii intre scaunele fata, potrivit modelului propriu, si comenzile la fel de la indemana ca la un roadster.
Sa nu uitam de siguranta, elementul cheie cu care se mandresc suedezii. Saab 93 este echipat cu patru airbag-uri frontale si laterale, centuri de siguranta fata si spate in trei puncte si inca opt sisteme de siguranta activa care asigura aproape tot, de la control al tractiunii si stabilitatii pana la controlul fortei de franare in viraje.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO