Marca Dacia urmează să treacă prin noi schimbări radicale, iar din 2021 brandul românesc va primi şi o nouă emblemă „DC“. Primul model care anunţă schimbările este SUV-ul Bigster, cel mai mare automobil lansat până acum sub marca Dacia, cu o lungime de 4,6 metri şi care anunţă creşterea în dimensiuni - deoarece noul CEO al Grupului Renault, Luca de Meo, doreşte ca mărcile să se concentreze mai mult pe segmentul compact, cel mai popular la nivel european şi unul mult mai profitabil decât clasa mică ca până acum.
„Preţul mediu de la Dacia va creşte cu 30% în următorii ani datorită unui nou portofoliu. Deja acest lucru a început în 2021 cu noul Sandero (al cărui preţ ajunge la 14.000 - 15.000 de euro în versiunile de top - n. red.). Mai departe va continua cu Dacia Spring“, a spus Denis Le Vot, CEO pentru mărcile Dacia şi Lada şi membru în boardul de management al Grupului Renault.
Odată cu Bigster Grupul Renault anunţă şi primul model Dacia cu un sistem hibrid de propulsie, dar şi primul cu un „sistem alternativ“ de propulsie.
Cu Luca de Meo la cârmă, Grupul Renault şi-a propus să simplifice radical gama de modele la nivel mondial, să reducă producţia şi să pună Dacia în prim-plan.
„Astăzi trimitem un mesaj foarte puternic despre noi ca echipă cu privire la dezvoltarea mărcii Dacia. Atunci când am fost în România ce m-a impresionat a fost faptul că am văzut o companie auto cu toate componentele sale. Atunci când am revenit am spus că trebuie să oferim acestei echipe şansa de a face un program întreg, de a construi un brand internaţional pentru că au competenţele şi abilităţile şi asseturile necesare“, a spus Luca de Meo, CEO al Grupului Renault..
Luca de Meo a fost în vizită în România în luna iulie a anului trecut, iar printre obiective a vizitat inclusiv centrul de testare de la Titu. România este după Franţa a doua ţară unde Grupul Renault deţine întreg lanţul de producţie, de la design şi inginerie şi testare la producţie şi vânzare.
„Designul şi ingineria din România vor rămâne în continuare deoarece reprezintă o componentă esenţială a Dacia deoarece proiectarea pentru un anumit cost în România şi designul sunt importante. Designul este cheia deoarece maşinile trebuie să fie atractive, iar sub conducerea lui Alejandro Mesonero (director de design Dacia - n. red.) care tocmai s-a alăturat companiei vom proiecta în continuare maşini pentru Dacia în România, iar pentru Lada în Rusia“, a spus Denis Le Vot, CEO pentru mărcile Dacia şi Lada şi membru în boardul de managemenet al Grupului Renault.
Miza francezilor este de a strânge legăturile dintre Dacia şi Lada. Spre exemplu, acum noul şef de design de la Lada este Jean-Philippe Salar, cel care anterior a condus centrul de design al Dacia de la Bucureşti.
„Dacia şi Lada au multe elemente în comun, ambele sunt profitabile şi cu un model unic, greu de replicat de concurenţă. Ambele beneficiază de un cost mic al forţei de muncă şi vin cu o ofertă bună în raport cu preţul de vânzare. În total, cele două mărci vor ajunge la vânzări de 1,1 mil. unităţi, iar Lada va deveni o marcă internaţională“, a explicat Denis le Vot.
Astfel, în condiţiile în care la Mioveni capacitatea pentru Dacia este de 350.000 de unităţi, alături de încă 350.000 în Maroc, rămân 400.000 de unităţi pentru Lada, în condiţiile în care brandul rusesc a livrat 360.000 de unităţi în 2019. Cel mai probabil primul model „internaţional“ al Lada va fi viitoarea generaţie a SUV-ului Niva, anunţat de conceptul Niva Vision.