Caută doar în titlu
Auto

Renault şi Nissan pregătesc un plan de reducere a costurilor cu miliarde de dolari. Anterior, companiile intenţionau să vândă în jur de 14 milioane de maşini până în 2022. Acum, ţinta se apropie de 10 milioane

Alianţa Renault - Nissan urmează să dezvăluie, în această săptămână, un plan de reducere a costurilor cu miliarde de dolari iar Nissan încearcă să îşi reducă capacitatea de producţie cu încă un milion de vehicule, potrivit unor susrse familiarizate cu planurile, citate de Wall Street Journal.

Mişcările vin să anuleze strategia de creştere impusă de Carlos Ghosn, fostul lider al ambelor companii.

Companiile intenţionau să vândă în jur de 14 milioane de maşini până în 2022, o ţintă stabilită de Ghosn, care a avut în vedere formarea unui gigant mondial, cu o prezenţă majoră pe fiecare piaţă.

Acum, ţinta se apropie de 10 milioane. Chiar înainte de pandemie, creşterea cererii nu s-a concretizat, lăsând fabricile subutilizate.

Ghosn a negat acuzaţiile Renault şi Nissan, care il acuză de situaţia actuală. O purtătoare de cuvânt a lui Ghosn a declarat că directorii Renault şi Nissan i-au sprijinit planurile de creştere. "El nu poate fi făcut responsabil pentru starea companiilor, pe care nu le mai condue de 18 luni", a spus ea.

Într-o serie de anunţuri, miercuri, joi şi vineri, Renault şi Nissan urmează să îşi stabilească reducerile planificate şi să descrie planurile pentru o cooperare mai strânsă. Renault deţine 43,4% din Nissan.

Nissan intenţionează să realizeze economii de cost suplimentare de 3 miliarde de dolari, peste reducerile de 3 miliarde de dolari anunţate în iulie 2019, care au fost realizate în mare măsură. De la anunţul din iulie 2019, Nissan a eliminat aproape 15.000 de locuri de muncă, iar reduceri suplimentare de locuri de muncă sunt planificate împreună cu reduceri bugetare în fiecare departament, de la inginerie la planificarea evenimentelor.

Noul plan solicită, de asemenea, reducerea capacităţii cu încă un milion de unităţi, în plus faţă de reducerile anunţate anul trecut, aducând capacitatea de producţie anuală a Nissan la aproximativ 5,5 milioane de vehicule, au spus sursele citate.

La rândul său, Renault a spus că îşi propune să reducă costurile cu cel puţin 2 miliarde de euro, sau 20%, în următorii trei ani.

Producătorul auto francez vrea să închidă unele fabrici, un subiect deosebit de sensibil acum, deoarece compania angajează un împrumut de la statul francez în valoare de 5 miliarde de euro. Ministerul economiei din Franţa a solicitat Renault să menţină activităţile avansate din punct de vedere tehnologic în Franţa şi să dezvolte baterii electrice în Europa.

Fabricile mici din Bretania şi Choisy-le-Roi, de lângă Paris, vor fi probabil închise, în timp ce fabrica din Dieppe, care produce brandul Alpine, ar putea fi, de asemenea, închisă, potrivit surselor familiarizate cu planurile Renault. Următoarea generaţie Alpine va fi probabil electrică şi va fi construită în altă parte.

Între timp, uzina etalon din Flins, de lângă Paris, ar putea înceta să producă vehicule în următorii ani. Unitatea produce maşina Zoe electrică, dar această producţie va fi probabil mutată într-o altă fabrică Renault la următoarea generaţie a vehiculului. O expansiune planificată în Maroc va fi probabil oprită.

"Renault are dificultăţi financiare serioase", a declarat vineri ministrul economiei francez, Bruno Le Maire. "Este nevoie urgentă de acţiuni la Renault."

Renault şi-a anunţat deja planurile de a-şi închide principala unitate din China.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.