„Podul-fantomă“ de la Brăila devenit aproape legendă prin numărul de „proiecte strategice“ în care a fost inclus în cei 27 de ani şcurşi de la Revoluţie, a primit o şansă să fie realizat prin scoaterea la licitaţie a contractului de proiectare şi execuţie.
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat pe e-licitaţie, sistemul electronic de achiziţii publice, „contractul pentru proiectarea şi execuţia podului suspendat de la Brăila“, despre care sursa citată susţine că „va fi cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani“.
Podul ar putea deveni funcţional în cinci-şase ani va folosi în primul rând deplasărilor interne, dar şi deplasărilor din/către Polonia, Ucraina sau Federaţia Rusă. Acum cei care vor să ajungă de pe un mal pe altul al Dunării, în zona Brăila, trebuie să folosească bacul sau să ocolească peste 100 de kilometri pentru a traversa fluviul pe podul de la Giurgeni-Vadu Oii.
Valoarea de proiectare şi execuţie a investiţiei este de 2 mld. lei fără TVA, după cum anunţă compania de drumuri (2,38 mld. lei cu TVA de 19%, adică 528 mil. euro). Termenul-limită pentru primirea ofertelor este 11 august 2017. Contractul ar urma să fie atribuit în baza celui mai bun raport calitate-preţ, iar durata acestuia va fi de 114 luni (nouă ani şi jumătate), dintre care un an şi jumătate (18 luni) proiectarea, trei ani (36 de luni) execuţia şi cinci ani (60 de luni) garanţia.