Auto

Probabil aceasta este cea mai frumoasă maşina din lume făcută vreodată. Galerie FOTO

Sursă foto: oldtimer.ro

Autor: Alexandra Marcu

10.10.2015, 13:32 1417

După o carieră în avocatură, Cătălin Ghigea a intrat în afacerea cu restaurarea maşinilor istorice în urmă cu trei ani şi jumătate, timp în care a recondiţionat 60 de automobile. „Am intrat în afacerea aceasta acum 3 ani şi jumătate. Prima mea jucărie a fost un tramvai pe care l-am demontat a doua zi după Crăciun şi l-am construit înapoi ziua următoare”, a spus Cătălin Ghigea pentru emisiunea de business ZF Live.

Oldtimer Studio este o firmă de restaurări automobile care s-a născut din pasiunea pentru maşini.

Maşina de suflet a lui Cătălin Ghigea este prima pe care a restaurant-o şi anume un Jaguar, E type, serie III cu motor V12. “Epava a costat 10.000 de euro, iar acum, restaurată costă 70.000-80.000 de euro, dar nu o vând.”

Un proiect de suflet a fost şi un MGC din 1969, maşina pe care Cătălin a folosit-o anul trecut la Campionatul Naţional de Viteză în Coastă la secţia de Automobile Istorice. “Este un model interesant pentru că acest model s-a fabricat doar 2 ani, adică 6.000 de exemplare şi din acest motiv îmi place această maşină.”

Un criteriu după care se ghidează Cătălin este acela că înainte de a restaura un automobil trebuie să facă o documentaţie temeică a epocii respective. “Valoarea este dată de cât de rară e maşina.”

Dorinţa lui Cătălin Ghigea este ca românii să îşi îndrepte atenţia către maşinile clasice pentru că nu sunt neapărat foarte scumpe. “Există maşini clasice a căror valoare nu depăşeşte 10.000 de euro”, a punctat el.

Oldtimer organizează în fiecare an în cadrul Salonului Auto Bucureşti o secţiune de automobile istorice, iar anul acesta au expus 50 de exemplare. “Am vândut trei maşini în ultima săptămână, o Dacie 1100 cu 3.800-4.000 de euro, un Ford Mustang cu 10.000 de euro şi un Porsche 944 cu 15.000 de euro.”

În cei trei ani şi jumătate de când este proprietar la Oldtimer Studio, Cătălin Ghigea a restaurat în jur de 60 de maşini. “Următorul meu vis este să văd că în România se mai nasc şi apar meseriaşi sau oameni care vor să muncească. Ne este foarte greu să găsim electricieni auto, tinichigii auto, tapiţeri auto sau mecanici care să ştie să desfacă un motor şi apoi să îl pună la loc.”

Concluzia lui Cătălin a fost că maşinile moderne împart componentele şi împărtăşesc aceeaşi platformă. “Se simt toate la fel şi nu sunt diferenţe între ele.”

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO