Auto

Printre masinile sport, la Salonul Auto de la Detroit 2004 si-au facut loc si cele pick-up

07.01.2004, 00:00 56



Inceputul oricarui an este sinonim in lumea auto cu salonul care are loc la Detroit, orasul unde isi au sediul trei dintre gigantii mondiali in domeniu - General Motors, Ford si DaimlerChrysler. Spre deosebire de alti an, in 2004 pe lista subiectelor de discutie au intrat, pe langa masinile de lux sau cele super-sportive si modelele pick-up.



Fara a face multa galagi, producatorii auto japonezi au reusit ca in ultimii ani sa se impuna prin masinile lor fiabile pe cea mai mare piata auto din lume cea americana. A fost, se pare, o strategie in doua etape. Daca pe segmentul autoturismelor japonezii si-au atins deja obiectivul, pe cel al vehiculelor comerciale, asa numitele modele pick-up, General Motors, Ford si DaimlerChrysler faceau inca legea.



De altfel, de mai bine de 20 de ani, cea mai vanduta masina din Statele Unite este un pick-up Ford din seria F.



Lucrurile se vor schimba anul acesta, deoarece japonezii si-au inceput ofensiva. Dupa ce Nissan a lansat de putin timp modelul de pick-up Titan, Honda a prezentat la Salonul auto de la Detroit un concept, despre care spune ca se va transforma anul viitor in primul sau pick-up de cand este prezenta pe continentul nord-american.



Conceptul SUT (acronimul de la Sport Utility Truck) prefigureaza modelulcu care producatorul nipon va ataca de anul viitor cel mai bine dezvoltat segment al pietei auto nord-americane. Astfel, dupa ce ani buni a spus ca nue este interesat sa intre pe piata automobilelor utilitare, al doilea producator japonez din punctul de vedere al vanzarilor, Honda, a venit la Detroit cu primul sau concept din aceasta gama.



Toyota a prezentat la randul sau la Detroit un nou concept de automobil pick-up, botezat FTX, care dovedeste ca japonezii au invatat din esecul pe care l-au inregistrat pe piata nipona cu modelul Tundra.



Masinile sportive si interpretarile moderne ale unora dintre cele mai de succes modele americane nu puteau lipsi insa de la un salon de talia celui de la Detroit.





Ford Bronco. Numele aduce aminte de modelul cu look agresiv care cutreiera padurile prin anii '60 si '70. De altfel, conceptul Bronco expus de Ford la salonul de la Detroit vine sa contrazica trebdul general de pe piata, potrivit caruia producatorii auto se lupta sa dezvolte modele de tip SUV din ce in ce mai "civilizate" si mai rotunjite. Patratos, puternic si agresiv sunt principalele caracteristici pe care Ford a dorit sa le promoveze prin noul concept.





Chevrolet Corvette. A sasea generatie a modelului care a facut marca Chevrolet celebra de-a lungul timpului a fost expus in premiera la Detroit Opera House. Cu ce 400 de cai-putere dezvoltati de motorul V8 de 6 litri, Corvette C6 va fi cel mai puternic model din istoria celor 5 generatii. Pentru prima data din anul 1962 Corvette va avea faruri fixe. Potrivit celor de la Chevrolet, o versiune decapotabila va fi disponibila in toamna acestui an, in timp ce anul viitor va aduce o versiune cu motor de 500 de cai-putere.





Infinity QX56. Marca de lux a producatorului nipon Nissan a prezentat la salonul de la Detroit primul model care va fi asamblat in America de Nord. QX56, caci acesta este numele noului model este de fapt un Sport Utility Vehicle (SUV) de lux, care va fi lansat pe piata nord americana in primavara acestui an si va costa in jur de 50.000 de dolari. Infiniti QX56 va incerca sa isi racoleze clientii dintre cei ai modelului Lincoln Navigator, fiind prima masina care va avea ca dotare standard perdele de airbag-uri laterale pentru toate cele trei randuri de scaune. Obiectivul de vanzari al acestui model echipat cu un motor V8 de 5,6 litri si 315 cai-putere, este de 15.000 de unitati anual.





Porsche Boxster S. Nici un salon fara o premiera. Acesta pare motto-ul celor de la Porsche , care dupa ce au venit toamna trecuta la Frankfurt cu doua noi modele, au decis ca ar trebui sa aduca si la Detroit cel putin unul. Editia aniversara limitata Boxster S "50 de ani" al carei pret anuntat este de 59.000 de dolari va avea un "tiraj" de 2.000 de unitati si va fi echipata cu un motor cu sase cilindir, de 3,2 litri, care ii permite sa ajunga de la 0 la 100 de kilometri pe ora in 5,7 secunde. Mai mult, Porsche a folosit pentru acest model o culoare de caroserie - Silver Metallic - rezervata pana acum doar modelelor din gama superioara.





Chrysler ME. Cel mai avansat model din punct de vedere tehnologic construit de Chrysler este cel care va atrage cele mai multe priviri la standul producatorului american de la Salonul de la Detroit. Inima acestui model super-sportiv este un motor V 12 de aluminiu de 6 litri, realizat de AMG, compania de tuning oficiala a Mercedes. Acesta dezvolta nu mai putin de 850 de cai-putere, ceea ce i-ar putea permite acestui model, spun cei de la Chrysler, sa ajunga la 100 de kilometri de ora in mai putin de 3 secunde, viteza maxima fiind estimata la incredibila valoare de 400 de kilometri pe ora.





Ferrari 612 Scaglietti. Ce ar fi un salon auto fara un Ferrari ? Producatorul italian a venit pe continentul nord-american cu un model nou-nout - 612 Scaglietti, un model dezvoltat in colaborare cu carosierul oficial al marcii - Pininfarina.



Construit in intregime din aluminiu, 612 ofera o rezistenta cu 60% mai mare a structurii caroseriei. In plus, greutatea noului model scade cu 60 de kilograme fata de 456 M GTA, modelul pe care 612 il inlocuieste in gama Ferrari in ciuda unor dimensiuni mai generoase. Motorul noului model are o capacitate de 5.748 centimetri cubi, si dezvolta 540 de cai-putere.





Pontiac Solstice. Mult-asteptatul model decapotabil al celor de la Pontiac a fost expus la Detroit in premiera, urmand a incepe sa fie comercializat, spun cei de la General Motors, de la inceputul anului viitor. Doua locuri, tractiune pe spate, motor de 2,4 litri si 170 de cai-putere, aceste sunt datele tehnice ale modelului al carui pret va incepe la 20.000 de dolari. Modelul a fost dezvoltat pe platforma Kappa a celor de la General Motors, cea care a sta si la baza altor modele expuse la Detroit cum este cazul Chevy Nomad sau Saturn Curve.





Mercedes Benz Vision GST. Daca BMW a venit la Detroit cu modelul decapotabil al noii serii 6, concurentul sau german Mercedes a expus in premiera Vision Grand Sports Tourer, prin care deschide calea pentru o noua categorie de automobile. De altfel, varianat de productie a acestui model este deja intr-un stadiu foarte avansat. In paralel, modelul de peste 350.000 de euro, SLR Mc Laren si-a facut prin intermediul salonului de la Detroit debutul oficial pe taram american. ionut.bonoiu@zf.ro 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO