Auto

Principala cauză a abandonului şcolar în România este lipsa transpotului în mediul rural

Principala cauză a abandonului şcolar în România este...

Autor: Nicolae Oprea

28.06.2019, 14:18 135

Un raport al Societăţii Academice din România, lansat vineri, arată că lipsa transportului în mediul rural reprezintă principala cauză a abandonului şcolar timpuriu. O altă problemă a învăţământului este lipsa internatelor şi a căminelor pentru cazarea elevilor.

„Constatăm cu tristeţe că România a înregistrat cea mai înceata scădere a ratei de părăsire timpurie a şcolii dintre cele 28 de ţări membre ale Uniunii Europene, 1,7 puncte procentuale pe parcursul a şapte ani. La acest moment, conform datelor pentru anul 2018, ţară noastră se află cu 5,8% în spatele mediei UE 28, iar îndeplinirea în următorii doi ani a ţintei asumate, 11,4%, nu este decât un vis frumos, pe baza trendului de evoluţie acest obiectiv fiind irealizabil”, se arată în Raportul Alternativ privind Starea Învăţămăntului Preuniversitar 2019, lansat, vineri, de Societatea Academică din România.

Potrivit raportului, pentru reducerea părăsirii timpurii a şcolii, se propune „adoptarea unui plan de măsuri integrate care să favorizeze accesul la educaţie al elevilor care studiază în altă localităţi decât cea de domiciliu, precum şi a celor aflaţi în situaţii dezavantajate, pe termen mediu şi lung inclusiv prin dezvoltarea serviciilor de tip internate şi cantine, în aşa fel încat niciun copil să nu fie lăsat în urmă , iar mediul de provenienţă şi situaţia materială a familiei să nu cântăreasca în determinarea viitorului sau”.

Raportul mai arată faptul că lipsa transportului în mediul rural este principalul factor pentru abandonul timpuriu a şcolii.

„Soliciăm clarificarea urgentă a situaţiei transportului elevilor navetişti, cauza principala a părăsirii timpurii a şcolii, şi remedierea situaţiei pe termen scurt prin corecţii legislative specifice în aşa fel încat responsabilitatea să fie partajată în mod egal între autorităţile centrale şi locale, iar mecanismul tehnic să fie unul fără disfuncţionalităţi practice, având că deziderat că niciun copil care trebuie să se deplaseze în altă localitate pentru a merge la şcoală să nu abandoneze din lipsa banilor de transport”, se maiâarată în raportul privind situaţia învăţămîntului din România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO