Auto

Primele Puma “de Craiova” au ajuns în showroomurile Ford din România

Primele Puma “de Craiova” au ajuns în showroomurile...

Autor: Bogdan Alecu

17.01.2020, 18:45 2985

Primele SUV-uri Puma produse în cadrul uzinei Ford din Craiova au ajuns în showroomurile mărcii americane de pe piaţa locală şi au demarat totodată şi primele livrări către clienţi.

“Un model deosebit de important pentru piaţa din România în 2020 este Ford Puma, produs exclusiv la Craiova din toamna anului trecut, care a ajuns deja în showroom-urile distribuitorilor noştri autorizaţi. Suntem convinşi că noul SUV produs la Craiova se va bucura cel puţin de acelaşi succes ca EcoSport, fiind prima maşină fabricată în România ce integrează tehnologie hibrid”, a spus Cristian Prichea, director general Ford România.

Potrivit estimărilor companiei, Ford EcoSport şi Puma vor înregistra vânzări în 2020 în România de circa 4.500 - 5.000 de unităţi, dintre care aproximativ 2.500 de unităţi din modelul Puma şi 2.000 - 2.500 din modelul EcoSport.

Preţul de pornire pentru Ford Puma în versiunea Titanium este de 16.500 de euro cu TVA pentru 1,0 EcoBoost 125 CP şi 17.000 de euro pentru versiunea hibridă. La nivelul gamei Ford, la un nivel similar de echipare Puma este cu 2.000 de euro mai scumpă decât EcoSport, iar Puma este cu 1.500 de euro mai ieftină decât un Ford Focus cu o configuraţie similară. 

Printre tehnologiile disponibile în standard la acest preţ, se află: scaune faţă cu suport lombar şi masaj, încărcare wireless pentru smartphone-uri, faruri cu tehnologie LED, precum şi multe tehnologii de asistenţă a şoferului, cum ar fi Active City Stop, Lane Keeping Aid, Active Cruise Control.

Ford Puma este disponibil în acest moment în 3 variante de echipare: Titanium, Titanium X şi ST-Line X. Începând cu februarie 2020 va fi disponibilă şi varianta de echipare ST-Line.

Noul Ford Puma este unul dintre cele 17 vehicule electrificate pe care Ford le va lansa în Europa până în 2024, din care 8 vor fi lansate în anul 2019. La începutul acestui an, Ford a anunţat că fiecare nou autoturism pe care îl va lansa va include o opţiune electrificată - mild-hybrid, full-hybrid, plug-in hybrid sau full-electric - oferind una dintre cele mai cuprinzătoare game de opţiuni electrificate pentru clienţii europeni

Puma mizează pe noi echipamente pe care le aduce în segmentul SUV-urilor mici precum hayonul portbagajului acţionat electric, scaunele faţă cu masaj şi portbagajul cu o capacitate de 456 de litri, cel mai mare din segment, mai mare inclusiv decât cel al Daciei Duster. În plus, Puma este cel mai sigur automobil produs vreodată în România – a obţinut cinci stele din cinci la testele de siguranţă Euro NCAP, faţă de patru stele în cazul EcoSport şi trei stele în cazul lui Duster.

Gama de motorizări include motorul de 1,0 litri EcoBoost pe benzină, în trei versiuni - una de 125 CP „normală“, o a doua tot de 125 CP dar hibridă şi o a treia de 155 CP tot hibridă, care va fi oficial cea mai puternică maşină produsă local. Gama va include şi o versiune cu transmisie automată cu şapte trepte şi un motor diesel de 1,5 litri 120 CP cu AdBlue şi transmisie manuală cu şase trepte - acestea urmând a intra în ofertă în mai 2020, când uzina va ajunge la capacitate maximă.

Pentru lansarea în producţie a noului SUV Puma, Ford a angajat aproximativ 1700 de oameni, ajungând în prezent la peste 6200 de angajaţi. În plus, volumele anticipate de producţie pentru modelele EcoSport şi Puma, fac ca Fabrica de Asamblare Vehicule să lucreze pentru prima dată în trei schimburi. Fabrica de Motoare de la Craiova continuă să lucreze în trei şi patru schimburi, producând mult-premiatul motor Ford de 1.0 litri EcoBoost, în variantele 95 CP, 125 CP, 125 CP mHEV şi 155 CP mHEV.

Alături de Puma, Ford va mai lansa în acest an noul Ford Kuga, în variantele mild-hybrid, full-hybrid şi plug-in hybrid, dar şi noul Ford Explorer în varianta plug-in hybrid.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO